beroepstermijn stbk vergunning en aanplakking

EllaS
Topic Starter

beroepstermijn stbk vergunning en aanplakking

#1 , 02 mei 2014 19:04

Na openbaar onderzoek en bezwaar heeft de gemeente aan buren een stedenbouwkundige vergunning toegekend.
Hiervan ontving ik een gewone brief op 11 april, het college besliste dit op 10 april.

In deze brief staan beroepstermijn vermeld :
beroep op straffe van onontvankelijkheid binnen een termijn van 30 dagen
... die ingaat de dag na deze van de aanplakking
.

Gaat deze aanplakking om een aanplakking bij de aanvrager/buurman ZELF
of kan het ook zijn dat dit uithangt ter gemeente, en is mijn beroepstermijn in het laatste geval dan bijna verstreken?

Bij de buren hangt namelijk nog steeds niets uit. Ik ging er van uit dat de termijn 30 dagen maar begint vanaf dat de buur zelf 'aanplakt'.
Maar ik wil wel 100 % zeker zijn hierover. Leek me nutteloos een verdere stap te zetten als nog niet zeker is of ze de vergunde verbouwing wel effectief willen uitvoeren.
Maar ik wil ook vermijden dat mijn beroep ongeldig zou zijn omdat ik te laat zou reageren (als vb ook aanplakking zou gelden vanaf een andere plaats bv de gemeente), en dat de beroepstermijn verstreken zou zijn.

Ps Ik las dat de aanvrager binnen 10 dagen uit moet hangen. Wat zijn de gevolgen als zij dit niet doen binnen deze tijd?

Bedankt voor uw input,

Ella

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mei 2014 20:29

Je had het al geweten als je naar uw gemeente was gegaan of gebeld had.

Reclame

Terug naar “Archief”