hoe kosten aan gemeenschappelijke woning recupereren ?

archimedes
Topic Starter

hoe kosten aan gemeenschappelijke woning recupereren ?

#1 , 18 mar 2014 12:35

Bij een gescheiden koppel blijft de vereffening verdeling onopgelost door slimme uitsteltruc's van de ene partij.
Het ziet er naar uit dat dit nog jaren zal doorgaan.
Bij een gemeenschappelijke woning die verhuurd wordt (aan huurders uiteraard) werden veel kosten gedaan die noodzakelijk waren om het pand in correcte staat te kunnen verhuren. Het gaat om kosten als: herstellen gebroken faïence, behandelingswerken tegen opstijgend vocht, kleine rekeningen als herstelling verwarming, KI, brandverzekering e.d.
Alle kosten worden al jaren door de ene partij betaald, de andere partij weigert tegemoetkoming in de kosten.

Kunnen deze kosten die de andere partij had moeten betalen (helft van het geheel) nu opgeëist worden door de partij die alles heeft betaald, nog voor de verdeling van de echtscheiding is afgerond?
Hoe gaat dit eventueel in zijn werk? vrederechter?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
archimedes
Topic Starter

#2 , 09 apr 2014 12:04

betekent dit dan dat de andere partij niet in de kosten de kosten dient tussen te komen als ze dit zelf niet wil?
Het gaat hier om een zaak waarin de huurder terecht eisen stelt voor verbeteringswerken(vochtbestrijding). Deze zullen een paar duizend euro bedragen, maar de andere partij wil niet in de kosten tussenkomen. Ik heb dus nu de keuze: ofwel betaal ik alles alleen, ofwel krijgen we samen de terechte klacht van de huurder op onze nek met alle gevolgen eraan verbonden. Ik hoopte met zoiets misschien naar een vrederechter te kunnen stappen, die de partner zou kunnen dwingentot mede-betalen?

Reclame

Terug naar “Archief”