SCHULDEN BIJ EX

LAIS
Topic Starter

SCHULDEN BIJ EX

#1 , 26 mar 2014 08:16

Hallo,

Na een relatie van 3 jaar met een ex.
Dit intussen 8j geleden waren er in der tijd nog een openstaand schuld bij hem van 1800 euro.
Dit is contant vereffend geweest.
In al die jaren niets meer gehoord van die ex.
Krijg juist brief van zijn advocaat in de bus dat dit bedrag nog moet betaald worden.
Dit is reeds vereffend maar heb daar geen bewijs van.
Wat kan ik verder doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509

#2 , 26 mar 2014 08:59

Als je daar geen enkel bewijs van hebt, dan kan je niet veel doen he?

LeenW

#3 , 26 mar 2014 10:33

Er moet eerst bewijs zijn dat er wel een schuld was, natuurlijk.

Hebt u geen rekeninguitreksels meer? Kunt u die niet meer opvragen bij de bank?

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2014 11:54

Er moet eerst bewijs zijn dat er wel een schuld was, natuurlijk.
Voila, als er geen schuldbekentenis is, is er geen schuld. Vraag om te beginnen de advocaat naar het bewijs van de schuld. (Laat ons hier ook even weten of dit er inderdaad is).
Hebt u geen rekeninguitreksels meer? Kunt u die niet meer opvragen bij de bank?
Tja, er is contact betaald. Als er op een bepaald moment exact 1.800 € van de rekening van de topic starter gehaald is, kan dit een begin van bewijs zijn, maar het is geen 100% sluitend bewijs dat dit geld ook uiteindelijk bij de ex terechtgekomen is. Topic starter had beter betaald via overchrijving naar de rekening van de ex (of idd een betalingsbewijs moeten vragen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”