#9 , 26 mar 2014 12:52
Ten eerste heb ik haar niet voor de rechtbank getrokken. Zij huurde reeds 8 jaar de woning, nooit
geen klachten gehad van haar over de toestand van de woning. Zij betaalde wanneer haar dat
uitkwam. Op het einde van de maand en dan de volgende maand niet, want dan beweerde ze dat
ze al betaald had. Ze trok te pas en te onpas bedragen van de huur af voor onnozele dingen. Twee maal
hebben we haar gedwongen om een domiciliering bij de bank. Dat deed ze dan voor 2 maand en
dan was de domiciliering weer geanulleerd. Toen we begin 2012 de woning te koop
aanboden, nam zij een advokaat omdat de woning volgens haar onbewoonbaar was. Zij besliste om
vanaf die dag maar 1/3 van de huur te betalen. Wat zij niet wist was dat de woning van de eerste kijkdag
verkocht was. Al de huur die ze toen niet betaalde had ze maar opzij moeten zetten, zodat ze alvast die
achterstal nu kon betalen. Omdat het over een kleine woning ging betaalde ze amper 350 euro per maand.
Ze had alles, dubbel glas, nieuwe ramen en deuren, nieuwe vloer. Zij vond dat wij niet het recht hadden
om de woning te verkopen en dat zij recht had op een deel van de koopprijs.
De vrederechter is ter plaatse geweest om de woning te controleren en hij vond dat ze geen poot had om
op te staan. Maar toch ging ze in beroep om ons op kosten te jagen. Want zij heeft een prodeo advokaat.
Nu heeft ze een voorstel gedaan om 50 euro per maand af te betalen op een rekening bij de notaris.
Haar kennende betaald ze meer niet dan wel en wie gaat dit controleren ? De notaris gaat dat ook niet
gratis doen ! wie staat er in voor de aanmaningen als ze niet betaald. Die 50 euro kunnen we dan voorzien
voor de kosten van de notaris. Het gaat hier niet om het geld, maar om een principe !
Ik ben het ocmw niet. Als je een woning huurt; dan weet je dat je huur moet betalen! En daarmee uit!
Zij start een zaak tegen mij en amper een week later staat er een nieuwe mercedes op haar oprit!
Ondertussen is ze al sinds juni 2012 uit de woning.