Dossier ter beschikking

Kenneth15
Topic Starter

Dossier ter beschikking

#1 , 20 mar 2014 21:49

Goededag allemaal :)

Ik heb ongeveer 2 weken geleden klacht neergelegd bij de politie van Ninove wegens laster en mij ook benadeelde partij gestelt.
Nu heb ik vandaag een brief gekregen van het parket van Dendermonde om mij in kennis te stellen dat het dossier tot beschikking werd toegezonden aan het parket van Oudenaarde (nieuw referte was nog niet bekend stond er bijkomend in de brief) maar ik weet niet wat ze hiermee bedoelen.

Betekent dit dat het onderzoek nu wordt gevoerd door het parket van Oudenaarde of betekent dit dat gewoon de informatie uit het dossier ook aan Oudenaarde wordt doorgegeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973

#2 , 21 mar 2014 13:28

Ik veronderstel dat de 'dader' in het gerxhtelijk arrondissement Oudenaarde woont dan?

Dan wordt het dossier inderdaad doorgestuurd naar daar en zal de politie daar opdracht krijgen tot verhoor van die persoon en eventueel verdere stappen.

Kenneth15
Topic Starter

#3 , 21 mar 2014 15:15

Nee, ikzelf woon in het arrondisement Oudenaarde maar de dader in het arrondisement Dendermonde.

Ik weiger ook om het onderzoek te laten plaatsvinden in Oudenaarde (heb dat zelf zo bij mijn verhoor als slachtoffer laten schrijven) dus ik vind het raar dat ik zo een brief krijg.

Heb gebeld naar het parket en volgens hun was het om 2 dossiers samen te voegen. Dus mijn klacht tegen de tegenpartij en hun klacht tegen mij.

Nu op zich begrijp ik dat wel. Maar ik in hetzelfde dossier van mijn klacht tegen de tegenpartij heb ik ook ook klacht ingediend tegen het parket van Oudenaarde wegens schending van het geheim van het onderzoek. Dus ben verbaasd dat het onderzoek ten eerste wordt gevoerd door het parket van Oudenaarde terwijl het gedeeltelijk om een klacht tegen hun gaat. Ten tweede ook nog eens door dezelfde substituut procureur des konings

Weet iemand toevallig wie je daarvoor moet aanschrijven alsje niet akkoord bent met deze beslissing? Is dat niet de raad van beroep of zoiets?

Reclame

krisje1973

#4 , 23 mar 2014 12:11

Misschien dan eens een afspraak maken met de stafhouder van de balie in Oudenaarde en je klacht meenemen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mar 2014 17:04

En welke schending heeft het parket oudenaarde dan gedaan ... de tegenpartij laten confronteren met uw klacht?

Stafhouder balie ???? wat heeft die te zeggen over het parket???
Bij mijn weten totaal niets.

Terug naar “Archief”