uitspraak zitting rechtbank zonder weet van zitting

Loria
Topic Starter

uitspraak zitting rechtbank zonder weet van zitting

#1 , 21 mar 2014 19:07

In december kreeg ik een dagvaarding dat ik die maand nog voor de rechtbank van eerste aanleg moest verschijnen.
Ik nam een advocaat en die kon de zitting voor onbepaalde duur uitstellen. In februari jl. contacteer ik hem en hij zegt: het is niet voor meteen.
Deze week krijg ik een brief van de rechtbank met de uitspraak, volledig in mijn nadeel. Er is niets van verdediging gebruikt. Het toppunt is: ik wist niet eens dat er een zitting doorging en ik krijg er bericht van een maand na de feitelijke zitting.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 21 mar 2014 19:15

Ongetwijfeld niet leuk, maar wat is de vraag nu eigenlijk?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2014 19:19

Als u wil weten wat er gebeurd is kan u op de griffie van de rechtbank het rechtsplegingsdossier inzien. Op het zittingsblad staat vermeld wie verscheen en wat gevraagd werd.

U kreeg het vonnis van de rechtbank? Dat is al eigenaardig. Een vonnis van de rechtbank van eerste aanleg wordt normaal niet naar de partij verstuurd als die partij een advocaat heeft. Het vonnis vermeldt normaal of u ter zitting vertegenwoordigd werd door een advocaat. Het vonnis vermeldt ook of het een vonnis bij verstek of op tegenspraak is. Het vermeldt normaal ook de datum waarop de zaak behandeld werd. Was dat op de eerste zitting waarvoor u de dagvaarding ontving?

Reclame

Loria
Topic Starter

#4 , 21 mar 2014 20:05

kreeg die brief van de advocaat. Ik ontving voor de eerste zitting een dagvaarding en die eerste zitting was voor maanden uitgesteld ( datum zou me nog medegedeeld worden).
Er stond in die brief ook dat ik de feiten niet betwist terwijl ik dat wel doe en "bewijzen" had die volgens de advocaat rechtsgeldig waren. Is allemaal niet gebruikt geweest. Stond idd bij dat ik vertegenwoordigd werd door een advocaat.

Terug naar “Archief”