#3 , 13 mar 2014 11:34
Kan je het eventueel ook niet andersom doen?
Een A.S. schrijven om bewijs te leveren of dat het kind effectief werkt/eigen inkomsten heeft (contract/loonfbrief/brief RVA uitkeringen/brief OCMW uitkeringen...) of effectief nog behoeftig is aan onderhoudsgelden als +18 jarige (inschrijving student, bijgevolg studietraject goed opvolgen door kopie's van de resultaten en dergelijke te eisen, brief wachttijd RVA), daar je vermoeden hebt dat het kind niet meer afhankelijk is van zijn ouders.
Zeker erbij vermelden dat indien geen reactie/staving komt binnen X-tijd (zou 14 dagen nemen) er vanuit zal gegaan worden dat men niet meer behoeftig is (men moet immers bewijzen dat men recht heeft op financïële middelen), mocht dit nog voor het vredegerecht komen kan je bewijzen dat je de eiser om staving hebt gevraagd om zijn situatie te verduidelijken en dat eiser bijgevolg nalatig is geweest en bijgevolg afstand heeft gedaan van onderhoudsgelden, toch voor die periode ertussen, het kan wel zijn dat er toch een vonnis komt dat ja vanaf de dag van veroordeling terug zult moeten betalen indien eiser geen eigen inkomen heeft, maar de kans op terugwerkende kracht zal bijzonder klein zijn wegens "eigen domme schuld door nalatigheid"
Dit is ook hetgeen dat ik ga zoiezo ga doen de dag dat mijn kinderen meerderjarig zijn zodat ik zoiezo het onderhoudsgeld rechtstreeks aan de kinderen kan betalen en niet meer aan men ex... dat men ex het dan maar uitvecht met de kinderen als ze nog geld wilt zien.
dura lex sed lex
Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL
When you run from the law you'll only get to jail tired