10 jaar geleden kreeg ik een paard. Ik heb ze toen gestald in een manege. Een vriendin van mijn zus had haar paard daar ook staan maar zij wou weg. Wij hebben haar paard naar huis gevoerd. Omdat haar paard weg was mocht ik haar kast gebruiken om mijn spullen op te bergen.
Een gegalvaniseerde kast met slot. Na een jaartje heb ik mijn paard daar weggehaald en vroeg of ik de kast mee mocht nemen.
Haar exacte woorden weet ik niet meer, maar ik herinner me wel het wauw en dankbare gevoel dat ik de kast gekregen had. Ik weet nog dat ik zei tegen mijn man, amai, zo'n dure kast geeft zij gewoon weg.
Nu, gisteren, vraagt ze haar kast ineens terug. Natuurlijk is het woord tegen woord.
Maar zelfs al heb ik het dan verkeerd begrepen of heeft ze het anders bedoelt dan gezegd......
Ik weet dat het gaat om een stomme kast, maar ze staat op een wei, er zitten dure spullen in opgeborgen en ik heb geen geld om een nieuwe te kopen.
Kan dat? Na 10 jaar, niets gehoord te hebben van haar..... (zuiver niets gehoord,) zomaar je spullen terug vragen?