Werk

InPaniek8899
Topic Starter

Werk

#1 , 05 mar 2014 13:07

Ik heb een probleem.

Ik had een weekelijks Interim Contract wel alleen maar eenmalig ondertekend .

De werkgever waar ik voor werkte was onmogelijk psychische Terror , en sexueele bedrenging bij een Collega .

Ik kon er niet meer naartoe .

Mijn fout ik ben niet meer gegaan maar heb het Inerim niet ingelicht . Nu willen zij naar de RVA stappen

Wat staat me nu te wachten ?

Kan me mss iemand helpen aub

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 05 mar 2014 13:43

Wat wordt u dan juist ten laste gelegd?

InPaniek8899
Topic Starter

#3 , 05 mar 2014 13:50

Onwettelijke Afwezigheid

Reclame

InPaniek8899
Topic Starter

#4 , 05 mar 2014 15:31

Kunt u mij alstublieft helpen ?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mar 2014 15:37

U werkgever was wel de interim en die moest je zeker verwittigt hebben, hier zal vandaag nog wel iemand komen die je misschien kan helpen, ik zou nu toch snel contact op nemen met je vakbond om te zien of zij nog iets zou kunnen regelen.

Het minste wat je kon doen was toch ten minstens een telefoontje naar de interim .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

InPaniek8899
Topic Starter

#6 , 05 mar 2014 15:43

Ja dat klopt volledig ! Maar ik moet ook geen werklozen geld of zo ! Gewoon wat komt er op mij af ? en danku dat u me nog is er aan herinnert dat ik tenminste had kunnen bellen

j.demoor

#7 , 07 mar 2014 08:09

“Art.44.Om uitkeringen te kunnen genieten moet de werkloze wegens omstandigheden onafhankelijk van zijn wil zonder arbeid en zonder loon zijn.”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

‘Ik had een weekelijks Interim Contract’ + ‘ik ben niet meer gegaan’

U was dus niet wegens omstandigheden onafhankelijk van uw wil zonder arbeid en zonder loon.

“Art.52bis. § 1. De werknemer kan uitgesloten worden van het genot van de uitkeringen gedurende ten minste 4 weken en ten hoogste 52 weken indien hij werkloos is of wordt in de zin van artikel 51, § 1, tweede lid, ten gevolge van :...2° een werkweigering of het zich niet aanmelden bij een werkgever...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).Dit is de enige sanctie
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Archief”