Hallo,
Ik heb vandaag een brief ontvangen van de gemeente Sint-Jans-Molenbeek waarbij ik verzocht word om een boete te betalen van 150 euro. Er zou een vuilniszak aangetroffen zijn in deze gemeente waarin een brief werd gevonden met mijn naam op. Verder zat er in deze zak speelgoed (ik heb 2 volwassen kinderen die niet meer thuis wonen, en ik kan me niet herinneren dat ik ooit speelgoed heb weggegooid). Verder is het al jaren geleden dat ik in het Brusselse ben geweest (ik woon in Deerlijk), en ga zeker niet om een paar euro's uit te sparen even op en neer rijden naar Brussel (120 kilometer heen en terug) om een vuilniszak te dumpen.
Wat me het meest verontrust is het feit dat ik geen enkele inspraak heb, en bij een telefonisch contact met betreffende dienst werd men mij verteld dat ik gewoon moet betalen omdat het bewijs (de brief van Securex met mijn naam op) is aangetroffen in deze vuilniszak. Ik heb gevraagd om de vuilniszak te komen bekijken, omdat ik wel benieuwd was naar de andere spullen die in deze zak zaten, maar betrokken persoon zei dat deze zak reeds weg was, dus geen bewijsmateriaal !!!! De brief die in de vuilniszak aangetroffen werd was een loonfiche van Securex (iets wat ik zeker niet zou weggooien).
In de brief die ik kreeg van de gemeente Sint-Jans-Molenbeek werd me ook gesommeerd om binnen de 20 dagen te betalen, zo niet zullen er wettelijke (???) interesten moeten betaald worden + zou ik 5 euro extra moeten betalen voor elke aangetekende brief die ze me in de toekomst zullen sturen
Kan dit zomaar dat ik een boete moet betalen zonder enige vorm van inspraak en proces en mogelijkheid om mij te verdedigen ????
Dank alvast voor de raad en antwoord