rechter uitspraak klopt niet heb mijn bedenkingen erbij ??

bieke1984
Topic Starter

rechter uitspraak klopt niet heb mijn bedenkingen erbij ??

#1 , 04 mar 2014 16:11

vrienden van mij hebben een advocaat genomen omdat hun stiefzoon had gezegd dat zijn moeder werd geslagen en hij ook en dat zijn stiefvader aan de drugs en anabolica spuiten zit hij heeft bang voor zen stiefvader nu is er een verlopige uitspraak gekomen en de rechter beweert nu dat ze leugenaars zijn en dat zijn ma en stiefvader het perfect gezin is er zijn meerdere personen die weten dat dat niet zo is en alles weten van die slagen en verwondingen en drugsgebruik maar die wouden geen verslag maken ze hadden wel een paar verslagen een 3 tal ongeveer en ook hebben ze de kleine ondervraagt hij is eerlijk geweest zei hij van die slagen en drugs en nu beweert de rechter dat hij heeft gezegd dat hij geen slaag krijgt en niet bang is van zijn stiefvader maar hij blijft erbij dat hij dat wel heeft gezegd ze hebben de rechtzaak verloren maar wij stellen onze vragen erbij er klopt iets niet aan heel die rechtzaak zijn vader en stiefmoeder zijn altijd eerlijk geweest en worden nu bestempeld als leugenaars terwijl zijn moeder alles heeft gelogen ik snap niet dat je er zo mee wegkomt met leugens en dat de rechter hun nog gelijk geeft ook en wat als er omkoperij gebeurt is want das het enige waar wij kunnen opkomen want de rechtzaak is een en al pot nat in april komt de rechtzaak de laatste keer voor en nu eist de moeder dat haar zoon niet alleen meer bij zijn stiefmoeder mag zijn want zei is een leugenaar en een manipulator en dat is helemaal niet zo ze hebben altijd gezegd dat haar stiefzoon de waarheid moest zeggen ik hoop hierop antwoorden te krijgen wat we kunnen doen zodat alles uitkomt van al die leugens en de waarheid boven komt

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mar 2014 16:17

Hier en daar een puntje of komma zou het lezen en verstaan van de tekst vergemakkelijken.
Als ik woordpuzzels wil oplossen kijk ik hiervoor niet op dit forum.
Laatst gewijzigd door mava105 op 04 mar 2014 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW

#3 , 04 mar 2014 16:29

Mava heeft idd een punt.

Desondanks toch een efforeke gedaan. Staat daar eigenlijk een vraag in? Bedenkingen mag u uiteraard hebben, maar meer reactie dan "zozo" kan ik daar niet op geven.

Reclame

patjebrussel

#4 , 05 mar 2014 00:12

De tekst is niet alleen onduidelijk, maar wie is wie nu ?
Er is een moeder, een stiefmoeder, een stiefzoon, een stiefvader ?
de biologische moeder wil haar zoon bij haar ? Of zoiets ?

bieke1984
Topic Starter

#5 , 05 mar 2014 09:16

sorry voor de onduidelijkheid zal het korter zeggen. het gaat over een 11 jaar autistisch jongen, hij word bij zijn biologische moeder door zijn stiefvader geslagen en zijn moeder wordt ook geslagen. zijn stiefvader zit aan de cocaine en anabolica spuiten, hij heeft bang van hem maar ziet zijn moeder doodgraag. Hij is alles gaan zeggen tegen zijn biologische vader en die hebben stappen gezet met gerecht. de rechter heeft de jongen ondervraagd en hij heeft alles gezegd, ook is er een verslag van een psycholoog waar alles in staat wat hij heeft gezegd. Bij het voorkomen van de zaak heeft de rechter niet eens de verslagen gelezen want zijn biologische vader is een leugenaar volgens hem, ook het verslag wat de rechter heeft gemaakt tijdens het gesprek met de jongen is van alles uit verdwenen, en de jongen blijft bij zijn standpunt dat hij alles heeft gezegd. daar stellen wij onze vragen bij waar is dat verslag heen. Zijn biologische moeder heeft alles verzwegen van dat slagen en drugs. de rechter geloofd hun terwijl ze aan het liegen zijn, nu word zijn biologische vader en stiefmoeder bestempeld als leugenaars terwijl ze alleen de waarheid hebben verteld. Er komt zelfs geen sociaal onderzoek en waarom niet, dan komt de waarheid toch boven. Ook heeft de rechter ze verboden om nog een zaak tegen zijn biologische moeder te openen terwijl ze alleen maar de waarheid hebben verteld, en daar hebben wij onze bedenkingen bij. de moeder knipt met haar vingers en de rechter geeft toe, ofwel heeft de rechter een grote fout gemaakt of de andere mogelijkheid is dat er geld bij te pas is gekomen dus omkoping. De vraag nu is wat kunnen ze nog doen om hun waarheid te bewijzen en voor de veiligheid van de jongen. Dat is wel het voornaamste de veiligheid van een kind.

patjebrussel

#6 , 05 mar 2014 13:25

Dat is wat duidelijker Bieke.
Als een rechter uitspraak doet, dan heeft en mag daar niemand iets op zeggen. Ze kunnen wel andere stappen ondernemen natuurlijk, een advocaat weet hoe dat moet.
Huiselijk geweld is nog steeds een groot probleem. En de biologische moeder speelt hier, zo te lezen, een belangrijke rol.
Geloof geen verhaaltjes van omkoping en dergelijke, en zeg dat niet te luid, een rechter heeft daar niets aan.
Je kan ook naar het OCMW gaan, die kunnen je zeker verder helpen en de zaak in het oog houden.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 mar 2014 14:35

Bij het voorkomen van de zaak heeft de rechter niet eens de verslagen gelezen want zijn biologische vader is een leugenaar volgens hem, ook het verslag wat de rechter heeft gemaakt tijdens het gesprek met de jongen is van alles uit verdwenen, en de jongen blijft bij zijn standpunt dat hij alles heeft gezegd. daar stellen wij onze vragen bij waar is dat verslag heen.
Hoe weet u dat de rechter dat verslag niet gelezen heeft? Hoe weet u dat uit het verslag van de rechter zaken verdwenen zijn? Het zou de eerste keer niet zijn dat een minderjarige tegen de rechter iets anders vertelt dan wat hij tegen één van de ouders vertelt.

Wat u in feite zegt is dat de rechter een vals verslag gemaakt heeft van zijn gesprek met de minderjarige. Dit zou heel straf zijn. Bij dat onderhoud is toch de griffier aanwezig? Die zou dan akkoord gegaan zijn met dit vals verslag? En hoe kan je dit weten? Omdat de minderjarige tegen één van zijn ouders iets anders zegt als wat hij tegen de rechter gezegd heeft? Dit zou die ouder toch serieus moeten doen nadenken. Het zou ook kunnen dat de minderjarige tegen die ouder liegt. Heb je met die mogelijkheid al rekening gehouden?
Ook heeft de rechter ze verboden om nog een zaak tegen zijn biologische moeder te openen
Hoe doet die rechter dat? Ik zie niet in hoe een rechter dat kan doen.

Wat ze kunnen doen: in hoger beroep gaan. En gelet op dat verslag van die rechter zouden ze klacht moeten neerleggen voor valsheid in geschrifte. Maar of je daar de minderjarige mee helpt is nog maar een andere vraag. En of er werkelijk een vals verslag is valt echt wel te betwijfelen.

bieke1984
Topic Starter

#8 , 05 mar 2014 21:27

bedankt voor de reactie en de informatie

Terug naar “Archief”