Onverantwoord rijgedrag - Wat doen?

fieke0509
Topic Starter

Onverantwoord rijgedrag - Wat doen?

#1 , 28 feb 2014 08:47

Mijn man en ik wonen op een rustige wijk. Hier wonen veel gezinnen met jonge kinderen die rondfietsen door de straten.

Wij wonen zelf op een klein kruispunt.

Nu is mijn bezorgdheid: een straat verder woont een jonge kerel met een grote rally-jeep (hoge vering, opgefokte motor). Vaak vertrekt hij met piepende, rokende banden bij hem, hij rijdt echt roekeloos en zonder te kijken, lapt de voorrangsregels aan zijn laars en vliegt het kruispunt over. We horen hem van ver afkomen omdat zijn motor zo hard loeit.

Daar wij net op de hoek wonen zien we dit vaak gebeuren. Mijn man kan er zich verschrikkelijk over opwinden omdat we schrik hebben dat hij eens één van de kindjes hier ondersteboven maait.

Hij heeft de nummerplaat genoteerd van deze kerel en wil hiermee naar de politie gaan.

Is dit een goed idee?
Doen zij hier iets mee?
Kan dit anoniem? Ik heb namelijk eerder zo iets van: wij wonen hier nog niet zo lang, gaan we ons geen problemen op de nek halen. Ik wil ook niet de klikspaan van de wijk zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 28 feb 2014 09:22

Ik zou voorstellen dat u dit in eerste instantie eens met uw wijkagent bespreekt. Pas als u vindt dat deze de situatie niet ernstig genoeg neemt, of te weinig inspanningen wil leveren om tot een oplossing te komen, zou ik verder gaan en dit op het kantoor melden.

fieke0509
Topic Starter

#3 , 28 feb 2014 09:32

Oei, dan zal ik eerst eens beginnen met zoeken waar ik mijnheer de wijkagent kan vinden. Hebben hem zelfs niet gezien toen hij moest komen verifiëren dat we hier woonden. Zat toen al gewoon een kaart in de bus.

Reclame

Terug naar “Archief”