Bezoek deurwaarder

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Bezoek deurwaarder

#16 , 21 feb 2014 16:40

Inkomen te hoog voor wat? Om u te helpen en tte informeren???
Sociale dienst OCMW kan u ook CONCREET informeren hoe u best kan reageren en wat u best kan doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vadderick
Topic Starter

#17 , 26 feb 2014 13:36

Inkomen te hoog voor wat? Om u te helpen en tte informeren???
Sociale dienst OCMW kan u ook CONCREET informeren hoe u best kan reageren en wat u best kan doen.
Buiten het feit dat de OCMW diensten in mijn gemeente niet zo gedienstig zijn en ik er absoluut geen goede ervaringen mee heb,
is de info die ze geven me reeds bekend.
Schuldbemiddeling of collectieve schuldregeling.

Schuldbemiddeling: betekend een budgetbeheer bij het OCMW en het inkomen op een Dexia rekening.
Hetgeen geen optie is voor mij, want dan gaat onze bank onmiddelijk zijn (neg) saldo vereffenen.
Er is geen garantie dat de schuldeisers akkoord zullen gaan met een voorgesteld afbetalingsplan.
Schuldbemiddeling is ook geen oplossing voor structurele schuldproblemen

Collectieve schuldenregeling: Hier word een advokaat bij betrokken die je (sinds dit jaar + BTW) moet betalen.
Hier word het leefgeld bepaald, hetgeen gezien mijn vaste lasten, niet veel en zelfs ontoereikend zal zijn.

Voor beide vormen geldt hetzelfde: Wat er niet is, kunnen ze niet verdelen. En kosten bijmaken (advokaat en saldovereffening) zie ik zeker niet zitten.

Reclame

Terug naar “Archief”