#1 , 20 feb 2014 14:59
In de week voor kerstmis begaf de verwarmingsketel het in ons kerkje waar ik de verantwoordelijkheid heb voor het onderhoud.Ik heb toen de firma gecontacteerd die deze geplaatst heeft, om deze te herstellen.De hersteller die de herstelling kwam uitvoeren heeft eerst de basis-print (€300) vervangen.Daardoor bleek het probleem niet te zijn opgelost, want de ketel werkte nog steeds niet. vervolgens heeft hij een nieuwe print-gasblok (€300) geplaatst.Toen werkte de ketel wel. Hij heeft de oude basis-print echter niet teruggeplaatst, wat logisch zou zijn vermits dat duidelijk niet de oorzaak was. wij hebben dan de oude basis-print teruggeplaatst, en onmiddelijk de nieuwe basis-print teruggebracht. De persoon die in de winkel stond heeft toen geweigerd hem aan te nemen, na telefonisch contact met zijn baas.wij weigeren een onderdeel waar niets aan scheelde, en dat ten onrechte vervangen en aangerekend werd, te betalen.We hebben dan ook aangetekend gevraagd een aangepaste factuur te maken zonder die basis-print, en dan brengen wij deze terug en betalen.Hun aangetekend antwoord luidde dat de hersteller een man was met veel ervaring en dat hij besliste dat als je één print verving, je de andere ook moest vervangen. maar bij navraag bleek dat niet waar te zijn.Hij adviseerde ons de factuur toch te betalen.De kapotte print-gasblok bleek na onderzoek van iemand van ons, enkel een soldeerbarstje te zijn, dus met één soldeerdruppeltje was deze gemaakt.Nu zitten wij dus met de twee oude print-onderdelen die terug werken, en die twee nieuwe die de winkel niet wil terug nemen!Hoe kunnen wij deze firma op andere gedachten brengen?