Webcamchat online geplaatst.

Vandebos

Re: Webcamchat online geplaatst.

#16 , 14 feb 2014 15:23

Onder Belgisch én Zweeds recht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#17 , 14 feb 2014 15:33

Het volstaat dat één van beiden de Belgische nationaliteit heeft opdat de B wetgeving van toepassing is (op de Belg).
Was de juridische basis om in B reeds een aantal pedofielen te bestraffen voor daden gepleegd in Thailand.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

AfricanLover
Topic Starter

#18 , 14 feb 2014 15:42

Ik heb er geen gedacht van eigenlijk. :-)

Ik had beter moeten beter, maar wat ik zag stond me wat te veel aan denk 'k. :oops:

'k Vind het gewoon te gek voor woorden. Wie houdt zich nu met zoiets bezig?

Maar, stel... ze dient klacht in. Wat dan?

Reclame

AfricanLover
Topic Starter

#19 , 14 feb 2014 15:59

Me baserend op de vorige post.
  • Pedofilie kunnen ze me in dit geval moeilijk ten laste leggen.
  • Wel openbare zedenschennis (of iets in dien trend)
  • Maar... er moet toch sprake zijn van het effectief op zoek zijn geweest naar minderjarigen.
Of maakt dat hier niet uit?

En de melding op zich op google... kan die voor problemen zorgen?

AfricanLover
Topic Starter

#20 , 14 feb 2014 15:59

Het volstaat dat één van beiden de Belgische nationaliteit heeft opdat de B wetgeving van toepassing is (op de Belg).
Was de juridische basis om in B reeds een aantal pedofielen te bestraffen voor daden gepleegd in Thailand.
Zal wel over iets anders zijn gegaan dan een camchat...

mava105
Juridisch actief: Nee

#21 , 14 feb 2014 16:13

En de melding op zich op google... kan die voor problemen zorgen?
Werkgevers kijken soms ook naar FB en Google om eens te zien wat hun personeel uitsteekt. Ook bij een sollicitatie zou het problemen kunnen geven.
Laatst gewijzigd door mava105 op 14 feb 2014 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

AfricanLover
Topic Starter

#22 , 16 feb 2014 04:09

Werkgevers kijken soms ook naar FB en Google om eens te zien wat hun personeel uitsteekt. Ook bij een sollicitatie zou het problemen kunnen geven.
Ik ben actief als freelance consultant, in dat optiek zijn die meldingen op Google inderdaad een problematisch gegeven. Nu de content zelfs is ondertussen verdwenen, in principe verdwijnen de links dan ook in de komende weken. Wanneer juist, daar heb ik geen zicht op. Ze staan er al een week op, qua volgorde gaan ze op en neer. Ik probeer ze naar achter te krijgen, wat jammer genoeg niet eenvoudig lijkt te zijn. :(

Ik heb nogmaals naar mijn opname gekeken, en jah... Je kan het draaien of keren hoe je het wil neem ik aan. Het is een opname van ongeveer 2 minuten, 95% van de tijd is enkel haar romp te zien, wat gezien de aard van het gesprek en de duurtijd naar mijn ervaring niet zo ongewoon is. Vaak krijg je tijdens een dergelijk gesprek enkel het onderlichaam te zien... De 10 seconden waarin haar hoofd zichtbaar is, zie ik een jonge vrouw, niet per se een minderjarig meisje... Kwestie van perceptie neem ik aan... Ik ben nu te in paniek om daarover rationeel na te denken.

Natuurlijk, hierbij veronderstel ik wel haar ook effectief gezien te hebben....

Ik heb alles wat ik hieromtrent heb bij elkaar gezet, in de hoop het nooit nodig te hebben. Maar, je weet maar nooit...

Nu even terug naar de juridische kant van het verhaal. Ik kreeg bij mijn vorige post het volgende document aangeraden: http://www.steunpuntjeugdhulp.be/osbj/f ... gedrag.pdf

Ik heb dit nogmaals doorgelopen, en nu moet ik zeggen... Het is verwarrend en schrikwekkend gelijk. Ik vind er in 1ste instantie mijn geval niet terug. Afgaande op wat ik lees is het ofwel "Openbare schennis van de goede zeden" mocht ze tussen de 16 en 18 zijn, of "Aanranding van de eerbaarheid" mocht ze jonger dan 16 zijn. Over het 1ste vond ik weinig, op het 2de staan straffen tussen 10 en 15 jaar.

Onder het motto "Google is my friend" ben ik wat gaan zoeken, wat ik tegenkwam stak me toch nog een beetje een hart onder de riem. Alle veroordelingen waar ik over las betroffen personen die op zoek waren naar minderjarigen, en er dan ook van uit gingen met een minderjarige te maken te hebben. Over mensen die, zoals ik, in de val (of het nu juridisch aanvaard werd of niet) werden gelokt las ik niets.

Ook waren het altijd gevallen waarin de minderjarige duidelijk een slachtoffer was. In dit geval hebben we het hoogstens over een minderjarige die willens wetens op zoek gaat naar oudere mannen, zich daarbij uitgevend voor een jonge vrouw van vooraan de 20, ze uitnodigt voor een webcamsessie, die sessie opneemt om ze dan vervolgens op x aantal plaatsen online te gooien en zelfs de online kennissen van het slachtoffer tracht te confronteren met de beelden. Daarmee begaat ze zelf op zijn zachtst gezegd een misdrijf, 1 die zo ver ik weet ongeveer dezelfde proporties kan aannemen als het misdrijf waarvan zij mij zou beschuldigen. Bovendien kan ik nog 2 andere voorbeelden van soortgelijke acties van haar hand tonen...

Vreemd genoeg gaat niemand hier meer op dat gegeven in en staart zich iedereen zich blind op het gegeven van mogelijks met een minderjarige te maken te hebben. Naar wat ik las is de rechtspraak niet zo blind...

Ook lijkt het enige bewijsmateriaal waar ze zover zou kunnen beschikken op zich al twijfelachtig. Als er twijfel bestaat over soortgelijk bewijsmateriaal van een officiële instantie, wat dan met het materiaal van een minderjarige die zich doelbewust als meerderjarige voordoet, en daarbij mogelijks beelden van iemand anders gebruikt? Het profiel van de persoon in kwestie gaf haar op 2 verschillende plaatsen aan als meerderjarig. Ik ben misleid... Toch nog steeds een ander verhaal dan gewoon "ik wist het niet".

Dit gezegd zijnde, is er iemand hier die me meer informatie over het 2de stuk van mijn vraagstelling kan bezorgen?

Stel: Ze dient klacht in. Wat dan?

Meer specifiek: (dit om de moraalridders hier het wind uit de zeilen te halen)
  • Hoe verloopt een dergelijk onderzoek zich?
  • Word ik uitgenodigd voor een verhoor, of is het meer waarschijnlijk dat de politie hier komt binnenvallen?
  • Wat riskeer in in mijn situatie?
  • Kan iemand me praktisch voorbeelden bezorgen.
Dit is voor mij momenteel het belangrijkste.

Terug naar “Archief”