Er is een verschil tussen politie en inlichtingendiensten.
Dus ook wat bevoegdheden betreft.
Dat klopt!
Belgische inlichtingendiensten behoren tot de meest gesofistikeerde in West europa, vooral vanwege hun nauwe banden met Mossad, Navo en Europol.
De kans dat dit bericht wordt gefilterd en gelezen is beduidend hoger dan 95%.
De beste bescherming voor een inlichtingendienst is onderschat te worden...
Tot één van de meest gesofisticeerde denk ik eerlijk gezegd van niet hoor.. kijk.. iedereen zal dat wel zeggen van ZIJN land.. dus een Fransman gaat dat ook zeggen van hun inlichtingendiensten.. .
En eerlijk gezegd deze bericht/topic mogen ze filteren hoor.. IK ben geen crimineel!!
Het grootste probleem is dat er weinig democratische controle is op dat soort diensten waardoor het soms gruwelijk mis gaat.
Er bestaat wel een Comité I, in het parlement die de inlichtingendiensten controleert, maar in de praktijk komt daar niet veel van in huis.
Zo is het vb niet mogelijk, uw persoonlijk dossier op te vragen bij de staatsveiligheid.
Maar aan de andere kant zijn dat weer wel voorbeelden van inmenging van de staatsveiligheid op genomen beslissingen, zowel in justitie als in de politiek.
Bekende zaken hieromtrent met catastrofale gevolgen:
- Westland New Post
- CCC
- Bende van Nijvel
- GLADIO
Net gelijk bij zoveel andere onderwerpen denk ik eerlijk gezegd dat er alleen maar democratische controle is ALS HET HUN uitkomt!! Dat is de staat dus die doen wat die willen!! Uiteindelijk sta jij en ik en piet en wim.. machteloos!!
Neem nu de USA.. de NSA dus.. kijk wie hun allemaal afgeluisterd hebben en nog altijd afluisteren??? WIE KAN WAT DOEN TEGEN HUN?? Buiten wat 'iets zeggen' dat ze er niet mee gesteld zijn enz. ... .
Is dit eigenlijk nog een juridische vraag of gaan we hier enkel nog samenzweringstheoriën promoten?
Neen.. dit is een juridische vraag. Heeft te maken met justitie.
Om terug te komen op de vraag van TS. whatsapp is net als elke andere communicatie een datastroom en kan bijgevolg perfect onderschept worden eens er een tap wordt geplaatst bij de provider waar je communicatiemiddel bij is aangesloten.
Ok De Heer Vandebos.. u bent bedankt voor de tijd en moeite die u in deze topic hebt gestoken.
Mag ik aub een slotje erop?
Dank u,