In 2005 was ik als passagier slachtoffer in een verkeersongeval. De verzekering stelde dat ik mijn advocaat zelf mocht kiezen en daarom heb ik een advocaat gekozen die bij mij in de buurt woonde. Toen ik na mijn hospitalisatie bij hem langs was geweest om de situatie te schetsen, waren we het erover eens om een eenmalige schadevergoeding te claimen, eerder dan een maandelijkse /jaarlijkse vergoeding. Mijn advocaat vertelde me toen dat hij zo lang mogelijk wilde wachten om deze schadeclaim in te dienen, dit omdat het veel extra centen zou opleveren mbt rente per jaar etc.
Vandaag zijn we echter 2014 en nog steeds wacht ik op een actie van hem om mijn schadevergoeding te claimen. Al jaren bel ik hem regelmatig op met de vraag wanneer de boel in gang word gezet, en steeds opnieuw wordt de boot afgehouden met de meest botte antwoorden, de belofte dat hij me binnen een week terug zal bellen, dat m'n dossier op zijn bureau ligt etc....
Nu stel ik mij hier uiteraard veel vragen bij;
Is het normaal dat er zo lang gewacht word om schadevergoedingen uit te betalen?
Dreigt mijn zaak te verjaren? voor zover dat nog niet het geval is?
Wat kan ik doen indien ik mijn vergoeding misloop door nalatigheid van mijn advocaat?
Is het een goed idee om een andere advocaat onder de arm te nemen om het heft in handen te nemen?
Wat is jullie advies hierin want ik ben radeloos en kan er moeilijk mee om dat ik telkens met een kluitje in het riet wordt gestuurd.
Of vinden jullie dat ik geduld moet uitoefenen, en het volste vertrouwen moet behouden in mijn advocaat? Wat zou u doen?