Levering postpakket vanuit nederland.

killerboy
Topic Starter

Levering postpakket vanuit nederland.

#1 , 06 nov 2013 15:25

Op 17 september bestel ik een aantal dvd's via een site in nederland. Deze worden via post NL verzonden naar Belgie.
De Belgische tak van dit transportbedrijf bied dit pakket een 1ste maal aan op mijn adres op 30/09 , maar toen was ik niet aanwezig.
Men vraagt mij dus om contact op te nemen met een Belgisch gsm nr voor een 2de aanbieding.
Wanneer ik dit dus doe op 1/10 krijg ik te horen dat men dit pakket momenteel niet terug kan aanbieden wegens algemene staking.
Ik dien dus opnieuw contact op te nemen na de staking met hun. Wat dus ook gebeurd op donderdag 3/10 in de vroege namiddag.
Plots krijg ik te horen dat ondanks de staking het pakket plots al 3 keer aangeboden zou geweest zijn. Hiervan geen enkel bewijs in de brievenbus.
Pakket werd dan ook retour gezonden naar Nederland en ik diende maar met hun contact op te nemen.
Dit vond ik op zich al een verdachte zaak. Temeer omdat de persoon aan de gsm mij ook geen antwoord wou geven naar welk belgisch depot dit pakket dan terug gebracht werd.
De Nederlandse verzender heeft mij vandaag nog een email gestuurd dat dit pakket ook niet retour gekomen is naar hun. De bestelde dvd's zijn inmiddels ook gedeeltelijk niet meer leverbaar.

Mijn vraag is nu : Tegen wie kan ik hiervoor klacht neerleggen?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 08 nov 2013 08:18

“Art.31.Indien de verkoper niet gehouden is de zaken op enige andere bepaalde plaats af te leveren, bestaat zijn verplichting tot aflevering : a) indien de koopovereenkomst tevens het vervoer van de zaken omvat - uit het afgeven van de zaken aan de eerste vervoerder ter verzending aan de koper...”(11 APRIL 1980. - Verdrag der Verenigde Naties inzake Internationale Koopovereenkomsten betreffende Roerende Zaken).

‘Op 17 september bestel ik een aantal dvd's via een site in nederland. Deze worden via post NL verzonden naar Belgie’

De Nederlandse verkoper voldeed hiermee aan zijn verplichting tot aflevering.

Maan post NL (Belgische tak) aangetekend aan haar leveringsplicht na te komen binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn.
“Art.732.Indien een van hen het(=oproeping in MINNELIJKE SCHIKKING),zelfs mondeling verzoekt,worden de partijen bij gewone brief van de griffier opgeroepen om...te verschijnen op dag en uur door de rechter bepaald."(Gerechtelijk Wetboek).
Komt geen minnelijke schikking tot stand,dagvaard post NL dan voor de Rechtbank van Koophandel,wegens niet nakomen van haar leveringsplicht
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 nov 2013 16:38

Ik dacht dat een commerciële verkoper ook verantwoordelijk was voor de verzending. Met andere woorden als een pakket verloren geraakt tijdens verzending, dat de verkoper dit moet oplossen (de post in gebreke stellen), maar in ieder geval moet zorgen dat de koper zijn goederen ontvangt. Of ben ik hier mis? (Ik spreek dus over commerciële verkoop, niet over particuliere tweedehands verkoop).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Archief”