Veiligheid voor ramen Appartement hoogbouw 6de verdiep

ganapathi tantre

Re: Veiligheid voor ramen Appartement hoogbouw 6de verdiep

#16 , 24 aug 2013 13:05

in princiepe moet er een merkteken staan op één van de onderdelen (sluitwerk). Zo kan je achterhaln wat je nodig hebt. Uit wek merl profielen of welk glas er in zit doet iet ter zake
Ramen bestaan ui 3 hoofddelen: de stuktuur = profiel merk a + beslag merk b + glas merk c

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
killerboy
Topic Starter

#17 , 27 aug 2013 23:17

Eindelijk goed nieuws.
Heb een kleine 200 bedrijven van ramen , doe het zelvers , bouwbeslag enz... gemaild over de situatie en of zij een eventuele oplossing hiervoor hadden.
Eerlijk gezegd nog nooit zoveel mails terug ontvangen dat ze spijtig genoeg geen gepaste oplossing konden bieden.
1 kleine doe het zelf zaak kwam echter met een perfect werkend systeem dat ik kon vastmaken met 2 vijzen aan de houten kast boven het pvc raam.
Vandaag dus gaan halen en daar gaan plaatsen. :)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 27 aug 2013 23:22

En het systeem is?

Reclame

killerboy
Topic Starter

#19 , 27 aug 2013 23:37

Een merk staat er niet op. Volgens de verkoper is dit een soort luikslot dat ook gebruikt kan worden bij paneelluiken of louvreluiken. (zijn dus van die houten luiken die je kan dichtklappen voor een raam.) Zeer stevig metalen blokje dat je dus met 2 vijzen kan vastzetten en een staaf van ongeveer 5 cm die je dus omhoog of naar beneden kan draaien. Dus als ik dat boven de raam plaats en de staaf naar beneden draai dan blokkeert dit dus de raam. Simpel maar wel geniaal. Prijs ongeveer 15 euro per stuk.

killerboy
Topic Starter

#20 , 27 aug 2013 23:53

@Franciscus. Even gezocht op ean nummer. Als je via google afbeeldingen zoekt op SASH JAMMER dan vind je het systeem.

mava105

#21 , 28 aug 2013 10:16

Maar dan heb je toch nog altijd 2 gaatjes van de schroeven, en dat mocht toch niet!

Gebruiker21

#22 , 28 aug 2013 10:50

Maar dan heb je toch nog altijd 2 gaatjes van de schroeven, en dat mocht toch niet!
Gaatjes mochten niet in de kunststof ramen (begrijpelijk, deze zijn moeilijk te vullen achteraf). In de houten bekasting, daarentegen. Gaatjes kunnen achteraf terug gevuld worden met houtvulmiddel, opschuren, overschilderen en je ziet er niets meer van.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Juridisch actief: Ja

#23 , 29 aug 2013 08:43

Ik zie niet in waarom het systeem van Ikea niet werkt?
Omdat je alsnog moet boeren in dat geval (zie tweede foto).
zie ik nu pas :). ik had een vergelijkbaar systeem gekocht in een babyzaak (http://www.beaba-webshop.nl/beaba-keuke ... rders.html" onclick="window.open(this.href);return false;), dat is gewoon met lijm :))

Terug naar “Archief”