#9 , 30 mei 2013 10:25
Ik hoop voor u dat uw dochter reageert op uw brief, want anders vrees ik dat het nog heel lang zou kunnen duren.
Ik heb ook een conflict met mijn ouders, al van toen ik zelf nog kind was. Ze hebben mij altijd extreem hard overbeschermd, in die mate dat ik het psychologische mishandeling durf noemen. Ik ben op mijn 18de dan ook thuis weggegaan. Enkele jaren nadien was het contact iets verbeterd, tot ze mijn partner beschuldigden de kinderen te slaan. Dit is totaal uit de lucht gegrepen want ik weet waar het (eenmalige) wondje dat mijn zoon toen had veroorzaakt was. Hij was gewoon gevallen, zoals dat nogal eens gebeurd met een kind van 6. Toen heb ikzelf ook definitief alle banden met mijn ouders doorgeknipt. We hebben nog afgesproken dat ze de kinderen één weekend in de maand mogen komen halen (tot aan de voordeur en geen stap verder) en voorlopig werkt dat.
Mijn ouders dreigden toen ook om naar de rechtbank te gaan om omgangsrecht af te dwingen. Maar ik verzeker je, moesten ze dat gedaan hebben, ik zou mijn advocaat gevraagd hebben alles zo lang mogelijk te rekken, koste wat het kost. Ik weet dat ik uiteindelijk zou verloren hebben, maar je bent hier snel een paar jaar verder voor je een definitieve uitspraak hebt. Ik weet nu al dat mijn kinderen binnen enkele jaren niet meer zullen willen gaan naar hun grootouders om dezelfde overdreven betuttelende, overbeschermde en kleinerende houding.
Ik ken natuurlijk jouw verhaal niet, dus ik hoop dat jullie tot een akkoord kunnen komen.