Te heet.

WillyM.
Topic Starter

Te heet.

#1 , 26 okt 2011 16:50

De hitte van het haardvuur van de buren heeft de vezelplaten in onze gang al zodanig uitgedroogd en bol gezet, dat er ernstige schade is toegebracht, met 1 vinger steek je gemakkelijk een gat in. Om dan nog over de gevaren van brand niet te spreken. Ik heb er mijn gebuur al over aangesproken, maar die zegt de haard maar aan te steken bij zeer koude temperaturen. Mijn verzekeringsmakelaarster zei dat ik daar niets kon tegen inbrengen, en dat ik de opgelopen schade voor eigen rekening moest nemen!!!!! Ze wist me ook nog te zeggen dat ik mijn buren ook niet kon verbieden in hun huis te roken, en dat ik anders eens met de minister van huisvesting moest gaan praten. Of ze nu gelijk heeft of niet, deze arrogantie heeft me doen besluiten om mijn verzekeringen ergens anders onder te brengen, en de rest zien we wel, of lezen we hier.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 okt 2011 19:45

Er is bij u een reeel brandgevaar. Door een langdurende blootstelling aan grote warmte, zal de ontbrandingstemperatuur van de vezelplaten gevoelig verlagen. Hierdoor kunnen ze, nadat een bepaalde grens is overschreden bijna spontaan ontbranden.
Dat is ook de oorzaak van de meeste dakbranden. Doordat dikke houten draagbalken van de zoldervloer dicht tegen een schouwmantel aanliggen, kunnen die na vele tientallen jaren van verhitting, ontbranden.
IUk zou zeker eens kontakt opnemen met de plaatselijke brandweer, en vragen dat ze een inspectie komen doen. Ook zou ik de buurman, of de eigenaar van het buurhuis aangetekend aanschrijven en hen zo op de hoogte brengen van het brandgevaar. De reeds aangericht schade dien je aan te geven bij je eigen verzekering.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2011 22:29

Volstrekt mee eens zo snel mogelijk naar de brandweer of de veiligheidsingenieur van de gemeente.
Bel eens zonder uw naam te zeggen naar de verzekeringsmaatschappij zelf en vraag daar eens wat ze er van vinden.
Vermoedelijk zijn het twee oudere huizen en is de scheidingsmuur ook niet 100% uitgevoegd........

Reclame

Justiceseeker

#4 , 27 okt 2011 09:15

De hitte van het haardvuur van de buren heeft de vezelplaten in onze gang al zodanig uitgedroogd en bol gezet, dat er ernstige schade is toegebracht, met 1 vinger steek je gemakkelijk een gat in. Om dan nog over de gevaren van brand niet te spreken. Ik heb er mijn gebuur al over aangesproken, maar die zegt de haard maar aan te steken bij zeer koude temperaturen. Mijn verzekeringsmakelaarster (Touring verzekeringen in de Molenstraat te Aalst) zei dat ik daar niets kon tegen inbrengen, en dat ik de opgelopen schade voor eigen rekening moest nemen!!!!! Ze wist me ook nog te zeggen dat ik mijn buren ook niet kon verbieden in hun huis te roken, en dat ik anders eens met de minister van huisvesting moest gaan praten. Of ze nu gelijk heeft of niet, deze arrogantie heeft me doen besluiten om mijn verzekeringen ergens anders onder te brengen, en de rest zien we wel, of lezen we hier.
Stuur uw buur een aangetekende ingebrekestelling met kopie per gewone brief waarin U het relaas maakt en aandringt de nodige stappen te ondernemen om de schade te herstellen. Die schade zal U wel dienen te bewijzen... . Wijs op mogelijke brandschade en gevolgen waarvoor U de buur aansprakelijk zal stellen. Lees U polisvoorwaarden na en contacteer uw verzekeraar rechtstreeks - sommige makelaars - hebben gewoon géén noties van verzekeringen (sic)... en geven slechte raad... .

Justiceseeker

bosprocureur

#5 , 27 okt 2011 09:55

[quote="Justiceseeker
Stuur uw buur een aangetekende ingebrekestelling met kopie per gewone brief waarin U het relaas maakt en aandringt de nodige stappen te ondernemen om de schade te herstellen. Die schade zal U wel dienen te bewijzen... . Wijs op mogelijke brandschade en gevolgen waarvoor U de buur aansprakelijk zal stellen. Lees U polisvoorwaarden na en contacteer uw verzekeraar rechtstreeks - sommige makelaars - hebben gewoon géén noties van verzekeringen (sic)... en geven slechte raad... .

Justiceseeker[/quote]

Ik denk dat hierbij de makelaars op hun achterste poten gaan staan. Zonder de naam van die verzekeringsmaatschappij nog eens te herhalen, het zou me sterk verbazen dat zij een beroep doen op beroepsmakelaars, de service is er dan ook naar. :twisted:

Voor sluitend bewijs: contacteer zoals boven gezegd de brandweer, de discussie zal rap afgelopen zijn.

Terug naar “Archief”