Betwisting/klacht autobelasting..

westhoek

Re: Betwisting/klacht autobelasting..

#16 , 27 sep 2011 08:27

Hoe kunnen ze via die streepjescode achter komen wie die persoon is en waar die woont?En btw.. kan iedereen zomaar aan zo'n toestel komen ofwat?En hoe heet zo'n toestel?En dat ze zelfs zonder die toestel kunnen achter komen wie die persoon is enzo maakt me sprakeloos hoor.. . :shock:
Ja, kan je makkelijk kopen, maar heb je zelfs niet nodig. Om je nog ongeruster te maken : google maar eens naar software 'barcode decoding' :mrgreen: Geen toestel nodig dus, maar het is nog maar de vraag of ze zomaar je adres dan kunnen verkrijgen, een paar nummers zullen ze waarschijnlijk zien. Zelfs het witte gedeelte dat je gebruikte om te maskeren, valt opnieuw weg te halen. Beter doe je dat met tipex, of papier, en dan in te scannen. Vergeet ook niet welke persoonlijke gegevens je hebt geschreven in de eigenschappen van je pc, want dat verschijnt ook overal in.
Ik wil maar zeggen ; gewoon wat oppassen als je dat nog eens doet, want je geeft meer prijs dan je lief is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007

#17 , 27 sep 2011 08:31

buiten de barcode, staat er nog heel veel gecodeerd in zo een klein rechthoekje/vierkantje( dat er bij jouw ook opstaat ) dat je tegenwoordig ook al via een foto in je gsm kan downloaden.

Sommige instellingen vragen bv een fotokopie van een belastingbrief. Een beetje handige harry kan met zijn computer zelf zijn eigen belastingbrief samenstellen en desnoods ook zo wat bar en andere codes vermelden en klaar is kees. Hij/zij kan dan ten onrechte genieten van sociale voordelen.

De b-post maakt gebruikt van die codes, en bijgevolg zal het adres zeker zichtbaar zijn.
Veel geheim zal er aan die codes niet zijn, want bovendienst staat een adres gewoon leesbaar onder die codes

JPV

#18 , 27 sep 2011 08:49

Zelfs het witte gedeelte dat je gebruikte om te maskeren, valt opnieuw weg te halen.
dat moet je me toch eens uitleggen. een jpeg-file heeft geen geheugen (maw: geen vorige versies). Als je dus gewoon via paint (of welk programma ook) een stuk wit maakt, is dat voldoende.

Reclame

westhoek

#19 , 27 sep 2011 09:08

Zelfs het witte gedeelte dat je gebruikte om te maskeren, valt opnieuw weg te halen.
dat moet je me toch eens uitleggen. een jpeg-file heeft geen geheugen (maw: geen vorige versies). Als je dus gewoon via paint (of welk programma ook) een stuk wit maakt, is dat voldoende.
Mogelijk, maar ben tegenwoordig van niks meer verwonderd en daarom het zekere voor het onzekere nemen.

JPV

#20 , 27 sep 2011 12:15

dan zou ik alvast van het internet wegblijven, heeft ook veel risico's. Zeker voor het onzekere nemen :).

westhoek

#21 , 27 sep 2011 17:52

dan zou ik alvast van het internet wegblijven, heeft ook veel risico's. Zeker voor het onzekere nemen :).
Ik ben al vrij lang op het net, een jaar of 15-16. Ik heb het zien evolueren. Heb zelf nog computers zitten scannen, toen het nog 'mocht', alleszins geen wetgeving erover toen. Vroeger moest je nog wat doen om op het internet te geraken. Heb zelf nog in de rij gestaan om win98 te kopen. Het is een echte verslaving geworden.

Nee, ik steek alvast mijn handen niet meer in het vuur van 'dat kan zeker niet', het zal nog evolueren. Alleszins zal ik zulke documenten, wit gemaakt of niet, nooit of te nimmer op het net gooien.
Ben al blij dat in de OP zijn documenten, behalve de gebruikte software en scannermerk, al niets te vinden is. Meestal kan je het volledige naam en adres vernemen.

WindowsXP
Topic Starter

#22 , 28 sep 2011 07:25

Ik ben al vrij lang op het net, een jaar of 15-16. Ik heb het zien evolueren. Heb zelf nog computers zitten scannen, toen het nog 'mocht', alleszins geen wetgeving erover toen. Vroeger moest je nog wat doen om op het internet te geraken. Heb zelf nog in de rij gestaan om win98 te kopen. Het is een echte verslaving geworden.

Nee, ik steek alvast mijn handen niet meer in het vuur van 'dat kan zeker niet', het zal nog evolueren. Alleszins zal ik zulke documenten, wit gemaakt of niet, nooit of te nimmer op het net gooien.
Ben al blij dat in de OP zijn documenten, behalve de gebruikte software en scannermerk, al niets te vinden is. Meestal kan je het volledige naam en adres vernemen.
"OP"?????

JPV

#23 , 28 sep 2011 07:34

Ik zit al sinds 1993 op het internet, een wachtwoord gekregen om via Ping in te bellen toen :).

En nee, dat kan niet. En de naam van iemand zal je soms nog vinden, maar adres? nah...

westhoek

#24 , 28 sep 2011 15:32

"OP"?????
OP = 'Original Post' Sommigen gebruiken hier 'TS' = Topic Starter.

WindowsXP
Topic Starter

#25 , 28 sep 2011 21:10

"OP"?????
OP = 'Original Post' Sommigen gebruiken hier 'TS' = Topic Starter.
Ah ok bedankt.

Ik heb alleszins de beide links verwijdert hier voor alle zekerheid.. .

Terug naar “Archief”