Hallo,
gisteren kregen een vriend en ik een brief binnen dat we ons fitness abonnement moesten betalen van een 220+ euro.
Dit verbaasde me aangezien ik mondeling tegen de eigenaar van de fitness had gezegd dak ik mijn abonnement niet meer ging verlengen en de eigenaar vond het goed en ging mijn gegevens uit zijn computer verwijderen.
De eigenaar had mijn vriend opgebeld met de vraag of hij nog ging komen of niet en nadat mijn vriend "nee" had gezegd ging de eigenaar hem ook uit het bestand verwijderen.
Het probleem is dat wij blijkbaar een contract hadden ondertekend waarin staat dat we schriftelijk een maand op voorhand een brief moesten sturen ter opzegging van ons abonnement, dit staat omcirkeld in de brief die ons is gestuurd.
Kortom de eigenaar zegt ons mondeling dat we uitgeschreven zijn maar komt dan met een contract af dat zegt van niet.
Wat extra informatie:
Ik had een abonnement genomen van 6 maanden toen ik bij deze fitness begon te fitnessen, na deze 6 maanden had ik 2 weken mij abonnement niet verlengd en had de eigenaar mij uit zijn computer verwijderd nadat hij mondeling had gevraagd of ik ging verlengen of even ging wachten met opnieuw te komen. (hier kon ik dus wel blijkbaar mondeling mijn contract verbreken)
Na een 2tal weken te stoppen met fitness had ik opnieuw een abonnement van 6 maanden genomen en na deze laatste 6 maanden was ik benieuwd of ik per maand een abonnement kon betalen, en dit was volgens de eigenaar niet mogelijk omdat alleen leden die 1 jaar lid waren dit konden en aangezien ik 2 weken gestopt was tussen mijn 2 keer 6 maanden was dit niet mogelijk aangezien ik al uit zijn computer systeem verwijderd was. (geeft nogmaals aan dat ik mondeling uit zijn systeem verwijderd was)
Ik was ook minderjarig toen ik dit contract afsloot (nu niet meer)als dit uitmaakt, mijn vriend niet.
Enig idee hoe ik deze situatie kan oplossen?
Alvast bedankt.