Schade aan banden van wagen.

L.W.
Topic Starter

Schade aan banden van wagen.

#1 , 07 feb 2011 15:02

Wij hebben schade opgelopen door de slechte staat van de rijweg.
Blijkbaar met de band in een put gereden,de band vertoont een blaas aan de zijkant.
Deze wagen heeft nog maar 13.000 km gereden.De kans op klapband is vrij groot!
Kan ik dit verhalen naar de verzekering,ik heb wel een omnium verzekering?
Of dien ik een klacht neer te leggen bij de politie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#2 , 07 feb 2011 15:06

je verzekering het laten verhalen op de wegbeheerder
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 feb 2011 15:09

En hoe ga je bewijzen dat het een put in het wegdek was en waar??

Reclame

Lanox

#4 , 07 feb 2011 15:29

En dat U geen andere keus had dan door de put te rijden?

EvilFreD

#5 , 07 feb 2011 15:33

De afgelopen jaren zijn er toch schadeclaims ten aanzien van de slechte staat van de weg gehonoreerd.
Die bewijsvoering is in al die gevallen toch lastig geweest neem ik aan.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... -weg.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
(veel claims, weinig veroordelingen, redelijk wat minnelijke schikkingen)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

EvilFreD

#6 , 07 feb 2011 16:03

Aan Auteur LANOX,kunt u s'avonds of s'nachts de putten in de rijweg tijdig ontdekken?
Denkt u nu echt dat ik met opzet in die put gereden ben?
Beter logisch nadenken,vooraleer uw onnozele mening te uiten!!
@L.W. U moest eens weten wat voor rare vragen de advocaat van de tegenpartij u nog allemaal gaat stellen.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Franciscus

#7 , 07 feb 2011 16:20

Volstrekt normale vraag U had uw snelheid moeten aanpassen en de nodige voorzichtigheid aan de dag leggen.
U moet bewijzen dat U op dag en uur en plaats in een put bent gereden en dat de schade aan uw voertuig daarvan het gevolg is.

Lanox

#8 , 07 feb 2011 16:42

Ter Uwer informatie. Mijn vader kwam enkele jaren geleden terug van vakantie, waardoor het koffer vrij vol geladen was. Op een landweg waar men tegen lage snelheid elkaar nipt kan kruisen is mijn vader door een diep gat in de rand van de weg gereden, omdat hij moest uitwijken voor een tegenligger. Resultaat: ophanging en velgen naar de vaantjes. De tegenligger was zich van geen kwaad bewust, wist zelfs niet dat er iets gebeurd was en is ook niet gestopt. De verzekering van mijn vader heeft de wegbeheerder voor de rechtbank gedaagd en heeft ongelijk gekregen omdat mijn vader niet kon aantonen dat hij moest uitwijken voor een tegenligger (hij wist immers niet wie die tegenligger was en voor de rest waren er geen getuigen) en dus ook niet kon aantonen dat hij geen andere keuze had dan dat hij door het gat MOEST rijden.

Als U dan vindt dat mijn antwoordT niet relevant is voor Uw vraag, dan is dat Uw probleem. Voor de rest sluit ik mij aan bij de conclusies van bartvdv en EvilFreD.

sniper

#9 , 07 feb 2011 17:17

Volstrekt normale vraag U had uw snelheid moeten aanpassen en de nodige voorzichtigheid aan de dag leggen.
.
rijdt u op de 'autosnelweg' steeds 70 km/u
want sneller mag je er niet rijden tegenwoordig, als je met aangepaste snelheid wil rijden
de toestand van de belgische wegen is ronduit wraakroepend
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

EvilFreD

#10 , 07 feb 2011 17:19

.
rijdt u op de 'autosnelweg' steeds 70 km/u
want sneller mag je er niet rijden tegenwoordig, als je met aangepaste snelheid wil rijden
de toestand van de belgische wegen is ronduit wraakroepend
U wilt beweren dat bij aangepaste snelheid en voldoende afstand tot de wagens voor u gaten in de weg niet tijdig opgemerkt kunnen worden?

Vandebos

#11 , 07 feb 2011 17:26

Iedereen een klein beetje kalmeren en wat basisrespect tonen.

LW, je komt hier een vraag stellen, je krijgt van verschillende anderen een antwoord. Ongeacht van het feit dat een bepaald antwoord op een vraag die je verzekeraar of hun advocaat/expert je inderdaad kan stellen je nu aanstaat of niet, een elementaire vorm van beleefdheid wordt van je verwacht. Lukt het je niet om op dit forum die basisvorm van respect op te brengen voor een ander, dan zal deze je opgelegd worden.

Blijkt dit niet voldoende, tja, mijn bottinnen al lang geleden ingeruild voor minder zwaar gevallen (nog geen gore-tex luxepaardjes toen), maar ne shot kan er nog altijd vanaf.

Keuze is aan jou.

Turaki

#12 , 07 feb 2011 20:48

Bij schade door een put in de weg dient u zich aan de kant van de weg te stellen, en de politie laten komen voor vaststelling van zowel de schade als van de put. Hiermee naar uw verzekering met de melding dat u uw schade wil verhalen op de wegbeheerder.
Soms (lees: maar al te vaak) heeft de politie geen tijd (of zin) om langs te komen, en melden dat u maar moet langsgaan bij uw plaatselijk politiekantoor. Dit kan echter al reden genoeg zijn om uw claim af te wijzen, daar er geen verband tussen de put en uw schade kan aangetoond worden (buiten uw verklaring, maar die vormt geen bewijs op zich).
De boodschap als u uw schade op deze manier vergoed wil zien: blijven staan en weigeren om weg te gaan tot de politie ter plaatse is geweest.

Franciscus

#13 , 07 feb 2011 21:33

Wel ik denk dat je in feite nu ongeveer zo HET antwoord hebt gekregen .... EN de argumenten die men zal aanhalen om geen schadevergoeding te krijgen met de meest gebruikelijke argumenten tegen. Doe er dus je voordeel mee.

roharro
Juridisch actief: Ja

#14 , 07 feb 2011 21:36

Moraal van het verhaal: Als je in een put rijdt, kies dan een hele grote zodat je wagen er niet meer uit kan. Dan heb je meteen het schuldbewijs geleverd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

EvilFreD

#15 , 07 feb 2011 22:19

En als je op een forum inlogd om advies te vragen blijf dan vooral beleefd :)

Terug naar “Archief”