Zou een Incassobureau VIA een Deurwaarder vlug bankbeslag doen of uw zichtrekening laten blokkeren ?
Ik heb een openstaande schuld van 14.000 €. bij C........,maar deze hebben (gezien er niet meer werd betaald) het dossier overgemaakt aan Incassobureau F........
Deze heeft meteen "Loonsoverdracht" (géén loonbeslag) laten doen op mijn stempelgeld van 1.265 €., zijnde voor een Loonsoverdachts-bedrag van 60 €.
Nu is het zo , dan ik niet meer ga stemepelen maar dat ik sinds 01/08/2017 op PENSIOEN ben gegaan.....
Mijn maandelijks Pensioen bedraagt 1.227 € NETTO p/m.........maar sinds ik op pensioen ben gegaan , gebeurt er geen "loonsoverdracht" meer.
Ofwil is het Incassobureau er nog niet van op de hoogte dat ik op pensioen ben gegaan !?
Hoe dan ook , ik heb een paar vraagjes :
- Gezien er op mijn pensioen vanaf 01/08/2017 nog géén loonsoverdracht werd uitgevoerd door het Icassobureau,kunnen zij dan aan de pensioenkas eisen dat de loonsoverdracht -bedragen van 01/08/2017 t.e.m. 01/12/2017 worden overgemaakt ?
- Zou het Incassobureau via een Deurwaarder "bankbeslag"kunnen laten doen op mijn maandelijks pensioen van 1.227 €. NETTO ?
- Zou het Incassobureau via een Deurwaarder mijn zichtrekening kunnen laten blokkeren gezien mijn maandelijks pensioen van 1.227 €. NETTO ?
Het is alléén mijn pensioen van 1.227 €. dat op mijn rekening komt én géén andere gelden.....
Is mijn pensioen-inkomen gecodeerd , zodat ze deze niet in beslag kunnen nemen ,volledig of gedeeltelijk ? Is daar de bescherm-code A - B of C niet voorzien ?
Weet iemand raad of een antwoord op mijn vragen ?
Deze zijn zeker welkom !!