AS geadresseerd aan de Kerstman?Stuur de koper een AS dat hij binnen de 14 dagen zijn aangekochte moto met aankoopdatum xx/xx/xxxx moet komen ophalen.
Akkoord over de politie, maar ik denk dat de mogelijkheden van de TS zeer beperkt zijn. Een stallingsvergoeding eisen zal ook moeilijk gaan aangezien er niets over is afgesproken en TS niet de gegevens van de koper heeft.Politie is vaak een slechte bron van informatie (al kan dat natuurlijk ook over het internet gezegd worden). TS kan een stallingsvergoeding eisen, maar ja, als die mens nooit meer terugkomt..
Zo iets verkopen zonder papieren op te maken? dan zal die koper ook niet kunnen bewijzen dat hij hem niet meegenomen heeft.AS geadresseerd aan de Kerstman?Stuur de koper een AS dat hij binnen de 14 dagen zijn aangekochte moto met aankoopdatum xx/xx/xxxx moet komen ophalen.
Als ik de TS was zou ik eens bij de politie gaan horen wat de te volgen procedure is als iemand zijn voertuig op jouw eigendom achterlaat.
Als de koper de moto nog niet heeft ingeschreven, bij wie denk je dat de politie dan komt aankloppen? En de TS heeft geen enkel bewijs dat de moto verkocht is ...kan je niet gewoon die moto verplaatsen naar een parking op de openbare weg? Dan is die uw probleem niet meer...
Waarom zou de politie langskomen? als de moto reglementair geparkeerd staat kan de politie niet veel doen...Als de koper de moto nog niet heeft ingeschreven, bij wie denk je dat de politie dan komt aankloppen? En de TS heeft geen enkel bewijs dat de moto verkocht is ...kan je niet gewoon die moto verplaatsen naar een parking op de openbare weg? Dan is die uw probleem niet meer...
Tja, als ... als.... Het klopt (uiteraard) dat het verdacht is als die motor dag in dag op die parking zou blijven staan. Maar zo kan TS bezig blijven. Ik zou het wel weten... 6 maanden lijkt mij de redelijke termijn ver overschreden.Een voertuig dat dag in dag uit op dezelfde plaats blijft staan op de openbare weg valt op en zal op den duur wel gecontroleerd worden door de politie. Aangezien we al 6 maanden na verkoop zijn en de motor blijkbaar niet meer reed, is de kans zeer groot dat hij niet meer verzekerd is. Moet ik er verder nog een tekening bij maken?