Beste,
Mijn schoonvader had aan m'n vriend gevraagd of hij de auto op z'n naam zou nemen.
Hij is van plan een old-timer te kopen wegens z'n (nieuwe) vrouw die zwanger is en het zou dan handiger zijn..
Nu zei de vader tegen ons dat er een nieuwe wet is, namelijk dat er bij old-timers geen wegentax meer worden gevraagd..
Ik weet niet of ik dit moet geloven, ben helemaal niet van plan om z'n wegentax te betalen.
Ik vertrouw de hele zaak niet.. Hij is een man met (genoeg) schulden.. De verzekering van z'n vorige wagen had hij op de schoonmoeder zijn naam gezet (mijn vriend zijn oma) en zij kon af & toe de verzekering betalen, had ze toch vertelt..
Hij zei dat m'n vriend het op zijn naam MOET nemen, omdat hij het zelf niet kan? Dit kan toch niet? Of komt dit door achterstallige boetes of hoe zit dit?
Verder neemt hij de verzekering op zijn naam. Maar dat m'n vriend al de auto op mijn naam neemt, welke gevolgen kan dit hebben?
Stel hij maakt een ongeval en hij is in fout en de verzekering komt er niet tussen, word dan alles naar mijn vriend gestuurd ?
Hoe zit het met verkeersboetes, zijn ze dan voor mijn vriend?
Als de auto naar de keuring moet en hij doet het niet, dan heeft dit gevolgen voor mij?
Graag meer uitleg.
Mijn intuïtie vertelt dat m'n vriend het niet moet doen !!
Groetjes en alvast bedankt voor de antwoorden.