nalatenschap

Lampaert
Topic Starter

nalatenschap

#1 , 25 sep 2012 19:42

Op 29 maart 2012 werd de woning van mijn overleden broer verkocht bij openbare verkoop.
Mijn broer was reeds in september 2009 overleden. Doordat de erfgenamen het onderling niet eens konden worden werd de hulp van een rechter ingeroepen die een onafhankelijk notaris aangesteld heeft.
Deze notaris heeft toen alle erfgenamen bij elkaar geroepen en samen werd beslist de eigendom van mijn overleden broer openbaar te verkopen. Die verkoop heeft plaats gevonden op 29 maart 2012.
Echter sindsdien hebben wij nog niets van die notaris vernomen.
Ik vind dit toch wel erg lang duren.

Mijn vaag is nu:
1e Is het normaal in Belgie dat dergelijke zaken zo lang duren?
2e Kan ik iets doen om dit te versnellen? (Wanneer ik ben hoor ik dat ik geduld moet hebben en dat dit immers zo veel tijd in beslag neemt. Ik moest dit begrijpen.)
3e Zijn er wettelijke termijnen waaraan die notaris moet voldoen.
4e Is dit redelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken

#2 , 02 okt 2012 09:59

je moet achter zijn vodden zitten,want het geld brengd op voor hem.
het zijn zelf de grootste sjoemelaars

pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#3 , 10 okt 2012 11:31

Geachte,

siesken gaat een beetje te ver in zijn / haar antwoord. In principe brengt het geld de notaris niets op want het wordt normaal gesproken gestort op een derdenrekening, d.i. een rekening ten behoeve van derden die geen intresten opbrengt.
Misschien is er wel een reden waarom één en ander zo lang duurt.

Ik denk dat U best contact opneemt met de notaris teneinde na te gaan wanneer het bedrag kan worden vrijgeven ten voordele van deerfgenamen.

mvvg,

Pieter Verherstraeten

Reclame

Terug naar “Andere”