schade aan auto bij Parkingbedrijf X
Geplaatst: 21 jul 2012 12:35
Hallo
Wij hebben eind mei onze auto een week toevertrouwd aan Parkingbedrijf X.
We vonden het op zich al vreemd dat we bij aankomst onze sleutel moesten afgeven.
Er staat op hun website duidelijk dat de sleutel niet achtergelaten moet worden.
We hebben ons er niet druk over gemaakt en hebben de sleutel netjes afgegeven.
Toen we terugkwamen om onze auto af te halen, viel het al op dat onze auto niet meer op de plaats stond waar wij hem geparkeerd hadden, maar vanvoor op de parking.
Na inspectie van de auto zagen we dat er op de bestuurdersdeur een kras stond naar de motorkap toe.
Het was een diepe kras en iemand heeft duidelijk geprobeerd om die bij te werken met zilverkleurige verf, terwijl onze auto champagnekleurig is.
We hebben er iemand bijgeroepen, die eerst ons verhaal afdeed als nonsens. Uiteindelijk zei hij dat ze bij quickparking zeer goede camera's hebben en dat iedere auto bij aankomst gefilmd wordt. Zo zouden dan alle krasjes en deuken zichtbaar zijn, zodat zij niet aansprakelijk konden gesteld worden voor schade voor aankomst op de parking.
Die man heeft op ons reservatieformulier geschreven dat er schade was vastgesteld. er stonden ook 2 namen bovenaan geschreven op het reservatieformulier, en dit zijn de personen (zo zei hij) die met onze auto gereden hebben. Onze auto is dus 2 maal! verplaatst.
We hebben het hier niet bij gelaten, en hebben dus een email gestuurd naar het hoofdkantoor. Geen reactie. Dan onze advocaat erbij gehaald en 2 maal een aangetekende brief verstuurd, ook allebei zonder reactie. Nu willen we dus Parkingbedrijf X voor de rechtbank slepen, maar wat denken jullie?
Hoe groot is mijn kans om die zaak te winnen? In hun algemene voorwaarden staat dat ze 'niet aansprakelijk zijn voor schade':
Artikel 6 - Aansprakelijkheid
6.1 Het parkeren gebeurt geheel op eigen risico.
6.2 Parkingbedrijf X heeft de bevoegdheid en het recht om de auto van de reiziger te verplaatsen, indien de reiziger de sleutel aan Parkingbedrijf X achterlaat. De reiziger laat de sleutel bij Parkingbedrijf X achter wanneer bijvoorbeeld de auto gewassen dient te worden. Parkingbedrijf X zal deze werkzaamheden naar grote zorgvuldigheid uitvoeren, waarbij de medewerkers van Parkingbedrijf X bevoegd zijn om de standen van de spiegels en de stoel te wijzigen, voor zover noodzakelijk voor veilig gebruik van de auto.
6.3 Parkingbedrijf X is niet aansprakelijk voor directe door de reiziger geleden vermogensschade uitsluitend met betrekking tot de auto die te wijten is aan opzet of grove schuld van Parkingbedrijf X of haar medewerkers.
6.4 Parkingbedrijf X sluit iedere aansprakelijkheid ter zake diefstal/ inbraak of schade uit.
Alvast bedankt!
[naam bedrijf 10+ maal verwijderd, lees regels forum aub.:Vandebos]
Wij hebben eind mei onze auto een week toevertrouwd aan Parkingbedrijf X.
We vonden het op zich al vreemd dat we bij aankomst onze sleutel moesten afgeven.
Er staat op hun website duidelijk dat de sleutel niet achtergelaten moet worden.
We hebben ons er niet druk over gemaakt en hebben de sleutel netjes afgegeven.
Toen we terugkwamen om onze auto af te halen, viel het al op dat onze auto niet meer op de plaats stond waar wij hem geparkeerd hadden, maar vanvoor op de parking.
Na inspectie van de auto zagen we dat er op de bestuurdersdeur een kras stond naar de motorkap toe.
Het was een diepe kras en iemand heeft duidelijk geprobeerd om die bij te werken met zilverkleurige verf, terwijl onze auto champagnekleurig is.
We hebben er iemand bijgeroepen, die eerst ons verhaal afdeed als nonsens. Uiteindelijk zei hij dat ze bij quickparking zeer goede camera's hebben en dat iedere auto bij aankomst gefilmd wordt. Zo zouden dan alle krasjes en deuken zichtbaar zijn, zodat zij niet aansprakelijk konden gesteld worden voor schade voor aankomst op de parking.
Die man heeft op ons reservatieformulier geschreven dat er schade was vastgesteld. er stonden ook 2 namen bovenaan geschreven op het reservatieformulier, en dit zijn de personen (zo zei hij) die met onze auto gereden hebben. Onze auto is dus 2 maal! verplaatst.
We hebben het hier niet bij gelaten, en hebben dus een email gestuurd naar het hoofdkantoor. Geen reactie. Dan onze advocaat erbij gehaald en 2 maal een aangetekende brief verstuurd, ook allebei zonder reactie. Nu willen we dus Parkingbedrijf X voor de rechtbank slepen, maar wat denken jullie?
Hoe groot is mijn kans om die zaak te winnen? In hun algemene voorwaarden staat dat ze 'niet aansprakelijk zijn voor schade':
Artikel 6 - Aansprakelijkheid
6.1 Het parkeren gebeurt geheel op eigen risico.
6.2 Parkingbedrijf X heeft de bevoegdheid en het recht om de auto van de reiziger te verplaatsen, indien de reiziger de sleutel aan Parkingbedrijf X achterlaat. De reiziger laat de sleutel bij Parkingbedrijf X achter wanneer bijvoorbeeld de auto gewassen dient te worden. Parkingbedrijf X zal deze werkzaamheden naar grote zorgvuldigheid uitvoeren, waarbij de medewerkers van Parkingbedrijf X bevoegd zijn om de standen van de spiegels en de stoel te wijzigen, voor zover noodzakelijk voor veilig gebruik van de auto.
6.3 Parkingbedrijf X is niet aansprakelijk voor directe door de reiziger geleden vermogensschade uitsluitend met betrekking tot de auto die te wijten is aan opzet of grove schuld van Parkingbedrijf X of haar medewerkers.
6.4 Parkingbedrijf X sluit iedere aansprakelijkheid ter zake diefstal/ inbraak of schade uit.
Alvast bedankt!
[naam bedrijf 10+ maal verwijderd, lees regels forum aub.:Vandebos]