is dat wettelijk en moet ik dat betalen.

citroentje
Topic Starter

is dat wettelijk en moet ik dat betalen.

#1 , 17 dec 2006 15:22

Ik heb even hulp nodig.

Ik en ex zijn sinds 3 jaar uiteen,ik heb een pv van de politie dat hij de woning vrijwillige heeft verlaten en zijn domicilie is ook verplaatst na 1 maand.
Onze scheiding verloop moeilijk en ik heb dan ook me ex moeten dagvaarden om me scheiding te kunnen krijgen,nu in febr is die rond en ben ik gescheiden.
Nu heb ik het volgende probleem me ex heeft geen rijbewijs en heeft toen ik in met me ouders een dag uitstap deed in '99,de auto genomen en een stapje in de wereld gezet daar bij heeft hij een ongeval gehadt en vluchtmisdrijf gepleegt,nu het ongeval was eindelijk hij heeft ingereden op wegenwerkborden,toen in s'anderdaads de auto nam en naar de winkel ging hadt ik het niet direkt gezien pas toen ik uit de winkel kwam en de voorkant van de auto zag schrok ik,ik reed naar huis en conforterde me man met de schade en vroeg heb jij de auto gebruikt hij onkende dit,nu omdat onze auto op de baan blijft staan dacht ik michien iemand er tegen gereden dus wat doe ik ik bel de politie leg het uit en zij komen terwijl ze naar de schade kijken stop er nog een wagen van de politie en die heeft de kenteken en de beschermkap van de onderkant bij,ik wist niet wat ik zag en dan begon het ze namen me mee naar de bureau en ik werdt ondervraagt wel 2 u aan een stuk en zij maar aandringen dat ik wist waar dat gebeurt was,ik wist helemaal niet waar het gebeurt was,dus toen hebben ze mij man ondervraagt en blijkbaar moet die door de man gevallen zijn en lieten ze mij naar huis gaan,nu enige tijd later kwam er een deurwaarder dat die zaak voorkwam op de politie rechtbank te oostende nu van die uitnodiging heb ik niets geweten mij man stak dat weg en ik ben er pas achtergekomen toen er een brief van het gerecht binnen kwam dat hij rijverbod hadt en een boete van 2000 euro hij was veroordeel bij verstek,ik was daar niet goed van en kon ook niet in beroep gaan de tijd was om.
Gezien wij problemen hadden zijn we in begelijding gegaan bij het ocmw,ik werkte mij man wilde niet werken,en met een loontje van 900 euro en een man die altijd op stap wilde gaan ging het voor mij niet,en het ocmw heeft me geholpen nadat mij man weggegaan is ben ik 3 maanden later van het ocmw gegaan ik kon prefekt alles betalen en nog leven ook,ik ben geen uitgaander dus verdeel ik me geld over de maand en ik en me dochter waren gelukkiger dan dat hij nog bij me was.
Nu heb ik hier een deurwaarder aan de deur gehadt met die boete,blijkbaar reageert hij niet op de uitnbodigen om zijn boete te betalen en komen ze nu bij mij maar het bedrag is nu ook al bijna 3000 euro,ik begrijp het niet zei ik tegen de deurwaarder hij is veroordeelt en waarom moet ik dat betalen ik heb daar niets mee te maken,de deurwaarder raden me aan een klein bedrag nu elke maand aan hem door te storten,en de gegevens op te vragen aan de politie rechtbank en eventueel verdere stappen te zetten,hij zei ook als ik niets betaalde dat hij verplicht was om mij gerief op te schrijven en eventueel te verkopen,ik schrok daarvan.Nu heb ik me adv gebelt en die raden me aan om eerst zelf alle gegevens van het gerecht en de dienst van waar de boete komt op te vragen en dan bij hem te komen en verder stappen te nemen.Me adv zegt ook dat boetes persoonelijk zijn en dat ik daar niet in moet mee betalen maar dat ze proberen om toch hun geld te krijgen,zijn er nog dit zo iets tegen gekomen hebben en wat hebben ze gedaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 17 dec 2006 17:37

Daar je reeds met het OCMW hebt samen gewerkt zal het je geen probleem opleveren er terug naar toe te gaan.
Maar leg je probleem eens bij hun juridische dienst voor, zij kunnen je zeggen wat je juist moet doen en wat die deurwaarder wel en niet mag.

Normaal kan hij jou niets doen als je ex niet op jou adres ingeschreven staat.
Maar ga met alles naar het ocmw, zij kennen je situatie en kunnen met die deurwaarder onderhandelen en hebben je dossier dan voor zich liggen.

j.demoor

#3 , 19 dec 2006 13:47

Ik ga ervan uit dat u trouwde zonde huwelijkscontract.In dat geval geldt :?Art.1407.Eigen zijn :..de schulden ontstaan uit een strafrechtelijke veroordeling of uit een onrechtmatige daad begaan door een der echtgenoten.?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).
Dergelijke schulden van uw echtgenoot kunnen dan ook niet verhaald worden op uw eigen vermogen,noch het gemeenschappelijk vermogen.

Uit ?dat hij de woning vrijwillige heeft verlaten en zijn domicilie is ook verplaatst na 1 maand? leid ik af dat uw echtgenoot reeds v??r de komst van de gerechtsdeurwaarder niet meer bij u woonde.Hieruit kan afgeleid worden dat uw echtgenoot geen eigen goederen meer in uw woning heeft staan.De gerechtsdeurwaarder kan daar dan ook geen goederen in beslag nemen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

citroentje
Topic Starter

#4 , 20 dec 2006 22:27

Het gekke vanalles is nog hij is er voor veroordeelt en plots sta die brief dat de deurwaarder bracht gericht op mijn naam,ik versta dat niet ik weet nu dat het wel over die zaak gaat waar hij voor veroordeelt is,nu zou ik van dit gerecht een kopie willen van de veroordeling ik weet natuurlijk niet als ze dat mogen geven,en dan zou ik kunnen kijken wat ik daar aan kan doen.
Ja de deurwaarder kwam nadat hij verhuist was,iemand zei me ook als ze het bij hem niet kunnen krijgen gaan ze naar de andere gemakkelijk is anders intussen tijd weet ik dat er nog verschillende boete's zijn van voor we getrouwt waren als ze dat allemaal bij mij komen opeisen sta ik er niet goed voor,ik hoop dat dat een goed einde kent,maar ja met de feestdagen voor de deur heeft alles wat vertraging maar ik laat de moed niet vallen en zal het beste er van maken

Terug naar “Andere”