Beste,
Ik ben werkzaam als leerkracht maar zou graag reizen gaan organiseren die ik dan per internet in mijn vrije tijd zou willen aanbieden. ik heb al wat opzoekwerk gedaan, en ben erachter gekomen dat ik dat dus niet zomaar mag doen. ik heb een diploma A1 toerisme en heb ook enkele jaren in het toerisme gewerkt. Het is niet mijn bedoeling hier winst mee te maken, hoewel dat op lange termijn mss wel zo zou zijn. Ik heb gelezen dat ik een vergunning nodig heb (die veeeel geld kost). In het begin zou ik vooral reizen willen aanbieden aan collega's zodat mss per jaar een paar koppels op reis zou sturen. ik heb zeker niet de bedoeling dit als hoofdberoep te doen. Aangezien ik al vele jaren reiservaring heb, heb ik al vaak de vraag gehad om een reis te organiseren, vandaar is het idee eigenlijk gegroeid.
Wie kan mij een duidelijk antwoord geven op mijn vragen : mag ik zoiets doen, en moet ik echt zo'n dure vergunning aanvragen (ik ga niet als voltijds reisbureau aan de slag, zou slechts een paar mensen per jaar op reis willen sturen, verdien er wellicht ook geen euro aan). Of moet ik, ondanks mijn diploma en ervaring, mijn plannen opbergen? Wat zijn de mogelijkheden? kan ik voor een ander reisbureau werken en waar kan ik daar info over vinden? Wie weet andere oplossingen?
mvg,
Miranda