#2 , 20 nov 2021 01:02
Typisch, de wet verplicht haar de kat te laten chippen en steriliseren/castreren dacht ik. Hoe oud is de kat naar uw schatting ? Ik vrees dat u hier met dat dier opgeschept zit. Laat het chippen op uw naam en steriliseren. Die kat hoort in het geheel niet bij die mensen. Vroeg of laat word die ook gewoon op straat gezet, als er kosten aan zijn denk ik. De manier waarop ze nog weinig in hun dier geinteresseerd blijken te zijn laat dat in elk geval sterk vermoeden. U dient hier in feite in het belang van het dier te handelen.
Heb onlangs ook een kat van ong. 7 maanden gevonden die gewoon in het midden van de rijweg lag te rusten. Waarschijnlijk nog maar net buiten gezet. Uit veiligheid heb ik de kat naar de dierenarts gebracht en laten castreren en chippen op mijn kosten. Als ooit de eigenaar gevonden word kan hij volgens mij in het geheel geen aanspraak meer maken op het dier.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard