moto verkocht maar blijft staan

westhof
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

moto verkocht maar blijft staan

#1 , 08 mar 2016 20:38

wij bieden een moto te koop aan(rijdt niet meer,oldtimer)

man belt me op,komt kijken,wil hem kopen,betaalt,neemt de papieren mee en zegt zo vlug mogelijk te zoeken naar een kennis met aanhangwagen om hem te komen ophalen.

nu,6 maand later,staat die moto hier nog steeds,van de man geen spoor mee.

dom,dom,dom,ik heb geen gegevens van hem gevraagd,en telefoonnummer is ook al lang spoorloos na zoveel tijd.

dus bij deze de vraag:

wat doen we nu?
na hoeveel tijd kunnen we die moto opnieuw te koop aanbieden(zonder papieren dan natuurlijk),zonder problemen te krijgen als die man plots terug opduikt?

en wat als we hebben binnen hier en ..... verkopen en de man duikt terug op?
geld teruggeven zal moeilijk worden,want zonder papieren is het ding natuurlijk een stuk minder waard....

iemand enig idee wat kan,niet kan,en of iets wettelijk bepaald is rond zo'n zaken?

alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 mar 2016 20:45

U kunt deze niet meer verkopen, de moto is immers uw eigendom niet meer.

westhof
Topic Starter

#3 , 08 mar 2016 22:16

maar de 'eigenaar' kan deze hier toch ook niet eeuwig laten staan?

Reclame

sloeberken

#4 , 09 mar 2016 09:29

Stuur de koper een AS dat hij binnen de 14 dagen zijn aangekochte moto met aankoopdatum xx/xx/xxxx moet komen ophalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox

#5 , 09 mar 2016 09:34

Stuur de koper een AS dat hij binnen de 14 dagen zijn aangekochte moto met aankoopdatum xx/xx/xxxx moet komen ophalen.
AS geadresseerd aan de Kerstman?

Als ik de TS was zou ik eens bij de politie gaan horen wat de te volgen procedure is als iemand zijn voertuig op jouw eigendom achterlaat.

LeenW

#6 , 09 mar 2016 09:43

Politie is vaak een slechte bron van informatie (al kan dat natuurlijk ook over het internet gezegd worden). TS kan een stallingsvergoeding eisen, maar ja, als die mens nooit meer terugkomt..

Lanox

#7 , 09 mar 2016 10:00

Politie is vaak een slechte bron van informatie (al kan dat natuurlijk ook over het internet gezegd worden). TS kan een stallingsvergoeding eisen, maar ja, als die mens nooit meer terugkomt..
Akkoord over de politie, maar ik denk dat de mogelijkheden van de TS zeer beperkt zijn. Een stallingsvergoeding eisen zal ook moeilijk gaan aangezien er niets over is afgesproken en TS niet de gegevens van de koper heeft.

sloeberken

#8 , 09 mar 2016 10:07

AS geadresseerd aan de Kerstman?

Als ik de TS was zou ik eens bij de politie gaan horen wat de te volgen procedure is als iemand zijn voertuig op jouw eigendom achterlaat.
Zo iets verkopen zonder papieren op te maken? dan zal die koper ook niet kunnen bewijzen dat hij hem niet meegenomen heeft.
Een zaak kan TS niet meer doen, hem nogmaals verkopen.

mjers

#9 , 09 mar 2016 15:31

kan je niet gewoon die moto verplaatsen naar een parking op de openbare weg? Dan is die uw probleem niet meer...

Lanox

#10 , 09 mar 2016 15:36

kan je niet gewoon die moto verplaatsen naar een parking op de openbare weg? Dan is die uw probleem niet meer...
Als de koper de moto nog niet heeft ingeschreven, bij wie denk je dat de politie dan komt aankloppen? En de TS heeft geen enkel bewijs dat de moto verkocht is ...

sloeberken

#11 , 09 mar 2016 15:43

Naar de schroothandel, of verkopen in onderdelen.

mjers

#12 , 09 mar 2016 15:50

Als de koper de moto nog niet heeft ingeschreven, bij wie denk je dat de politie dan komt aankloppen? En de TS heeft geen enkel bewijs dat de moto verkocht is ...
Waarom zou de politie langskomen? als de moto reglementair geparkeerd staat kan de politie niet veel doen...
ik bedoelde uiteraard niet "droppen op de eerste de beste openbare plaats"

Lanox

#13 , 09 mar 2016 15:54

Een voertuig dat dag in dag uit op dezelfde plaats blijft staan op de openbare weg valt op en zal op den duur wel gecontroleerd worden door de politie. Aangezien we al 6 maanden na verkoop zijn en de motor blijkbaar niet meer reed, is de kans zeer groot dat hij niet meer verzekerd is. Moet ik er verder nog een tekening bij maken?

mjers

#14 , 09 mar 2016 16:09

Een voertuig dat dag in dag uit op dezelfde plaats blijft staan op de openbare weg valt op en zal op den duur wel gecontroleerd worden door de politie. Aangezien we al 6 maanden na verkoop zijn en de motor blijkbaar niet meer reed, is de kans zeer groot dat hij niet meer verzekerd is. Moet ik er verder nog een tekening bij maken?
Tja, als ... als.... Het klopt (uiteraard) dat het verdacht is als die motor dag in dag op die parking zou blijven staan. Maar zo kan TS bezig blijven. Ik zou het wel weten... 6 maanden lijkt mij de redelijke termijn ver overschreden.

@TS sloop die motor en laat hem verdwijnen zoals voorgesteld door sloeberken.

Lanox

#15 , 09 mar 2016 16:19

Dat u het wel zou weten wil nog niet zeggen dat u zichzelf in de problemen moet brengen, en dat zou gebeuren als u de moto op de openbare weg achterlaat.

Terug naar “Andere”