Geachte,
ik ben een ex-lerares die omwille van een 2de huwelijk (40 jaar geleden )buitengegooid werd in de katholieke school zonder opzeg,zonder vergoeding ,zonder C4 omdat ik "in zonde leefde en de katholieke moraal en wetten niet eerbiedigde......Nochtans." was ik "VAST BENOEMD".
Bij de arbeidsrechtbank kreeg ik gelijk en kreeg een schadevergoeding van 20 maanden BRUTO wedde + werd het ontslag vernietigd.Het bisdom eerbiedigde de uitspraak niet ,en betaalde me mijn nettoloon.......Vermits ik vast benoemd was moest de school (of een andere) mij terug in dienst nemen tot einde van mijn loopbaan.De school weigerde,en andere scholen hadden "geen job voor mij" Ik stond met een jong kind op straat,en kon niet gaan stempelen.......Ik heb allerlei werkjes en klussen aanvaard om rond te komen,want ik verloor kort daarop ook mijn echtgenoot.
Toen ik mijn 65 ste verjaardag zag aankomen ,dacht ik :eindelijk !!!mijn pensioen !
Ik geloofde mijn ogen niet .....voor de 13 jaren dienst + de 2 jaren die de rechter me gaf om aan 15 jaren loopbaan te komen (wat toen verplicht was om een volwaardig pensioen te krijgen) werd er géén rekening gehouden met de 2 jaar wedde(als ontslagspremie) omdat het bisdom het verschil van bruto naar netto in eigen zak gestoken had,en mijn bijdragen /sociale lasten NIET betaald had.Ik kreeg dus mijn wettelijk pensioen NIET!
Ik nam een pro-deo advocate,die er werk van maakte ,en trok naar de arbeidsrechtbank waar ik op alle fronten gelijk kreeg en beschouwd werd als een gediscrimineerd persoon .De rechter veroordeelde de pensioendiensten mijn achterstallig pensioen te betalen mét intresten,en de bijdragen te hérrekenen voor de toekomst.
De pensioendiensten gingen in beroep........en wonnen de slag !!!
Mijn advocate ging in cassatie .......maar vergat mijn dossier exact 3maanden nà de uitspraak en betekening neer te leggen,ze was 2 à 3 dagen te laat !
De pensioendienst zegevierde !!!
Omdat ik de dag dat de deurwaarder aan mijn deur stond , het exploot niet kon aftekenen ( ik was juist 2 uren afwezig) heb ik een copie van de uitspraak in mijn bus gevonden ,met een papier om in de post het origineel gaan af te halen, wat ik dan ook deed de dag nadien.Omdat mijn advocate me belde voor papieren die ze me gevraagd had van op te sturen, niet duidelijk gescand waren ,zei ik haar ook dat ik een omslag in mijn bus ,gevonden had van de deurwaarder.
Ik vind dat ik er goed aan gedaan heb van het direct via de telefoon te zeggen,en niet te schrijven.
Nu verwijt ze me dat het mijn fout is dat zij te laat was met het neerleggen van het dossier,ik had haar niet verwittigd zegt ze nu.Ik had het moeten opsturen......is dat waar ? Ze heeft haar ontslag gegeven.
De zaak komt voor bij het hof van cassatie nu op 15 MEI ,maar de conclusie van het openbaar ministerie geeft nu al een ongunstig advies:het middel van niet-ontvankelijkheid is gegrond en het cassatieberoep dient verworprn te worden wegens :LAATTIJDIGHEID
Wat heb ik misdaan?????
ANNALOUISE