Tripadvisor

Trimi
Topic Starter

Tripadvisor

#1 , 01 nov 2012 22:08

Is het mogelijk om een tripadvisor pagina te verwijderen en kan tripadvisor zo nonchalant omgaan met dergelijke situaties?
Aangezien wij als beginnende zaak een groep van 12 mensen hebben gehad die dreigden met een slechte reactie op tripadvisor indien wij het eten niet van het rekening haalde, waar er onder andere chateau briands en steaks opstonden.Ze waren luidruchtig, boertig enz. Na een lange discussie zijn ze gewoon weggelopen en hebben 150 euro tekort betaald. Wij hebben de politie moeten bellen en ook afgezegd omdat er nog andere klanten in de zaak zaten en dit niet aangenaam is als je aangenaam wil dineren.Nu hebben er al 3 van de 12 een reactie geplaatst en meldingen bij tripadvisor hebben geen nut (ook al hebben wij een melding verzonden met uitleg voor er reviews werden geplaatst en is er zelf een klant die een positieve reactie heeft geplaats en deze mensen heeft vermeld)

Het enige wat wij zouden willen is ons restaurant verwijderen bij tripadvisor, maar dit blijkt moeilijk te zijn.
Naar mijn weten beslist iemand nog steeds zelf of ze een pagina op internet laten.
Advies zou in deze situatie welkom zijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 nov 2012 12:12

In Nederland is dit een regelrechte plaag geworden en nee je kan als uitbater er niks aan doen, Ik heb een paar maanden nog een mail gestuurd naar misset horeca in Nederland met deze vraag en het antwoord was bedroevend men kan er niks aan doen, maar ik hoop dat daar zeer snel een wet tegen over komt !
Ik volg veel Nederlandse culinaire websites en het is zeer bedroevend wat men daar over de restaurants leest.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bartvdv

#3 , 02 nov 2012 14:26

Een recht van antwoord publiceren ?

Reclame

Trimi
Topic Starter

#4 , 03 nov 2012 19:20

Hm,

Dit is zeer triest nieuws eigenlijk, aangezien deze bende niets anders te doen heeft blijkbaar dan reacties op tripadvisor te plaatsen en je duidelijk kan zien dat het over dezelfde mensen gaat en ze het ook steeds erger maken en het enkel leugens zijn.
Door deze mensen met slechte bedoelingen zal onze rating, die op dit moment alleen maar goeie beoordelingen bedragen serieus naar beneden zullen gaan.
Eigenlijk is het zeer makkelijk om als concurrent een ander restaurant een slechte naam te bezorgen door slechte reacties al dan niet terecht te plaatsen op tripadvisor, die blijkbaar niets anders te doen heeft dan alles goedkeuren.
Het lijkt mij wel wat raar dat tripadvisor het recht heeft een pagina te laten staan ook al is de eigenaar van dat bepaald restaurant er niet mee akkoord. Blijkbaar leven we op vlak van internet niet meer in een vrije wereld.

@bartvdv: Wat bedoel je juist met een recht van antwoord?

artemis

#5 , 03 nov 2012 19:59

Elke uitbater van een zaak heeft recht van antwoord op Tripadvisor.

Iedereen die wat ervaring met Tripadvisor heeft weet dat er misbruik is in beide richtingen. Concurrenten worden afgebroken, eigen zaken worden opgehemeld. Mij kan TA alleen beïnvloeden als een zaak voldoende reviews heeft om representatief te kunnen zijn. De mollen haal je er dan zo uit.

Trimi
Topic Starter

#6 , 04 nov 2012 01:06

Heb ik gedaan, maar in ons geval gaat het wel wat ver... Als ik een recht van antwoord moet plaatsen waar er in staat dat ze de schade moeten vergoeden van servetten die ze in brand hebben gestoken die een tafel hebben beschadigd, nog een rekening van 150 euro hebben en liegen over de prijzen die we aanrekenen terwijl ze in hun review schrijven dat ze ons restaurant hebben gekozen omdat deze geen "tourist trap" is. En dit heb ik ook geschreven.
Wij begrijpen gewoon niet dat zo'n mensen iets kunnen plaatsen op tripadvisor en ermee wegkomen. Al bij al klinkt dit een beetje overdreven dat we ons zorgen maken over leugens, maar deze mensen kosten ons misschien klanten omdat tripadvisor een hype is.
Zou een telefoonrekening dat wij hebben gebeld naar de politie volstaan om dit probleem op te lossen?

Indien er iemand ons kan helpen sturen we graag onze tripadvisor pagina door waar het duidelijk op te zien is dat wij in ons recht zijn.

Trimi
Topic Starter

#7 , 04 nov 2012 01:15

Wat ook heel raar is dat wij de laatste tijd veel berichten krijgen van tripadvisorsucces waar je kan betalen voor goede reviews. In het begin dacht ik dat het niets met tripadvisor zelf te maken had en om andere mensen gaat die de naam tripadvisor gebruiken , maar nu begin ik er toch aan te twijfelen.
http://www.tripadvisorsuccess.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mblb1

#8 , 04 nov 2012 11:16

Eventueel strafrechtelijk klacht overwegen?

Trimi
Topic Starter

#9 , 04 nov 2012 11:55

Is dit geen onmogelijke zaak tegen zo'n groot bedrijf?

Trimi
Topic Starter

#10 , 06 nov 2012 13:16

Ondertussen zijn wij al gezakt van de 79ste plaats naar de 267ste plaats door deze groep...

Kingfisher

#11 , 14 nov 2012 10:17

Tegen Tripadvisor kan je weinig of niets doen, het is niet hun fout. Je kan wel de foute reacties melden. De personen die de valse recenties geplaatst hebben, daarentegen, zijn wel aansprakelijk als zijn uw naam valselijk bekladden. Indien er aangifte gedaan is van het verlaten zonder betalen (flessentrekkerij), meldt dan ook de valse recenties aan de politie. Dit zal worden meegenomen in het strafdossier. ALS (en ik zeg "als") het ooit tot strafvervolging komt , kan u zich burgerlijke partij stellen.

Trimi
Topic Starter

#12 , 26 nov 2012 17:47

Inderdaad "Als". De kans is klein dat ze zo'n dossier zullen behandelen, het zal eerder seponeren zijn.
Toch bedankt voor de reacties!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#13 , 26 nov 2012 18:03

Met in principe nog een 'brandstichting' erbij.... u had direct brandweer en politie moeten laten komen.
Aangifte doen.

Trimi
Topic Starter

#14 , 27 nov 2012 13:07

De brandstichting was een servet, dus vonden we het niet echt nodig om de brandweer te bellen...
En inderdaad zullen wij deze fout in de toekomst vermijden en onmiddellijk de politie bellen.
We vinden het gewoon jammer dat zo'n bende kan plaatsen wat ze willen en wij onze tripadvisor pagina moeten behouden.
Ondertussen is er wel al 1 reactie verwijderd, maar er staan er nog 2 op...
Natuurlijk is een nieuwe zaak openen niet altijd makkelijk en dat wisten we op voorhand, maar zo'n toestanden hadden we nu ook weer niet verwacht.

Terug naar “Andere”