schade aan auto bij Parkingbedrijf X

maren_leben
Topic Starter

schade aan auto bij Parkingbedrijf X

#1 , 21 jul 2012 12:35

Hallo

Wij hebben eind mei onze auto een week toevertrouwd aan Parkingbedrijf X.
We vonden het op zich al vreemd dat we bij aankomst onze sleutel moesten afgeven.
Er staat op hun website duidelijk dat de sleutel niet achtergelaten moet worden.

We hebben ons er niet druk over gemaakt en hebben de sleutel netjes afgegeven.

Toen we terugkwamen om onze auto af te halen, viel het al op dat onze auto niet meer op de plaats stond waar wij hem geparkeerd hadden, maar vanvoor op de parking.
Na inspectie van de auto zagen we dat er op de bestuurdersdeur een kras stond naar de motorkap toe.
Het was een diepe kras en iemand heeft duidelijk geprobeerd om die bij te werken met zilverkleurige verf, terwijl onze auto champagnekleurig is.

We hebben er iemand bijgeroepen, die eerst ons verhaal afdeed als nonsens. Uiteindelijk zei hij dat ze bij quickparking zeer goede camera's hebben en dat iedere auto bij aankomst gefilmd wordt. Zo zouden dan alle krasjes en deuken zichtbaar zijn, zodat zij niet aansprakelijk konden gesteld worden voor schade voor aankomst op de parking.

Die man heeft op ons reservatieformulier geschreven dat er schade was vastgesteld. er stonden ook 2 namen bovenaan geschreven op het reservatieformulier, en dit zijn de personen (zo zei hij) die met onze auto gereden hebben. Onze auto is dus 2 maal! verplaatst.

We hebben het hier niet bij gelaten, en hebben dus een email gestuurd naar het hoofdkantoor. Geen reactie. Dan onze advocaat erbij gehaald en 2 maal een aangetekende brief verstuurd, ook allebei zonder reactie. Nu willen we dus Parkingbedrijf X voor de rechtbank slepen, maar wat denken jullie?

Hoe groot is mijn kans om die zaak te winnen? In hun algemene voorwaarden staat dat ze 'niet aansprakelijk zijn voor schade':
Artikel 6 - Aansprakelijkheid

6.1 Het parkeren gebeurt geheel op eigen risico.

6.2 Parkingbedrijf X heeft de bevoegdheid en het recht om de auto van de reiziger te verplaatsen, indien de reiziger de sleutel aan Parkingbedrijf X achterlaat. De reiziger laat de sleutel bij Parkingbedrijf X achter wanneer bijvoorbeeld de auto gewassen dient te worden. Parkingbedrijf X zal deze werkzaamheden naar grote zorgvuldigheid uitvoeren, waarbij de medewerkers van Parkingbedrijf X bevoegd zijn om de standen van de spiegels en de stoel te wijzigen, voor zover noodzakelijk voor veilig gebruik van de auto.

6.3 Parkingbedrijf X is niet aansprakelijk voor directe door de reiziger geleden vermogensschade uitsluitend met betrekking tot de auto die te wijten is aan opzet of grove schuld van Parkingbedrijf X of haar medewerkers.

6.4 Parkingbedrijf X sluit iedere aansprakelijkheid ter zake diefstal/ inbraak of schade uit.

Alvast bedankt!

[naam bedrijf 10+ maal verwijderd, lees regels forum aub.:Vandebos]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2012 09:49

Een kras toebrengen op uw wagen, zou ik als "grote schuld" beschouwen (artikel 6.3). Je vermeld in je verhaal niet of jullie samen met iemand van het parkeerbedrijf ook daadwerkelijk de camerabeelden bekeken hebben.

Met andere woorden: geeft het parkeerbedrijf toe dat er schade aan de wagen is toegebracht (en zeggen ze dat ze daar niet voor verantwoordelijk kunnen gesteld worden), of is er nog discussie over het feit dat die kras er al was voor jullie het parkeerbedrijf gebruikten? Want dat is me niet helemaal duidelijk na het lezen van uw bericht.

In uw plaats had ik er eigenlijk de politie bijgeroepen op het moment zelf (vandalisme?) om mogelijk toch iets op papier te hebben...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

maren_leben
Topic Starter

#3 , 26 jul 2012 00:08

Beste Tom

We hebben geen camerabeelden bekeken, omdat dit blijkbaar enkel in het hoofdkantoor kan. De toezichthouder (medewerker) heeft wel op papier genoteerd dat er schade werd vastgesteld. Hij zei dat als we er per email melding van zouden maken aan het hoofdkantoor, dat de camerabeelden wel opgevraagd zouden worden. Wij hebben hier toen op geantwoord dat wij die beelden dan ook wel willen zien. Nooit reactie gehad op e-mail of 2 aangetekende brieven.

Het bedrijf geeft dus niets toe (er is gewoon totaal geen communicatie van hun kant).

Ja, na een vakantie en een reis (vlucht) van +/- 19u hebben we er niet aan gedacht om de politie te bellen.... zucht

Reclame

Turaki

#4 , 26 jul 2012 07:14

U kan nog altijd naar de politie gaan, zeker als er op papier staat dat de schade gebeurt is tijdens uw reis.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jul 2012 08:57

U kan nog altijd naar de politie gaan, zeker als er op papier staat dat de schade gebeurt is tijdens uw reis.
Yep, zou ik zeker doen. Vermeld daar ook zeker dat het parkeerberdrijf camerabeelden heeft. Waarschijnlijk is het al gebeurd, maar contacteer zeker je autoverzekering! Als rechtsbijstand opgenomen is in je polis, zou ik proberen daar gebruik van te maken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”