Hallo iedereen,
In 2002 liet een fietsster haar fiets op mijn wagen vallen (stond met fiets op voetpad terwijl ik voorbijreed).
Ik was verplicht de politie te raadplegen omdat zij hysterisch werd. Zij had namelijk géén familiale verzekering en zat dus stevig in de problemen.
Heel deze zaak was louche, maar ik zal het trachten kort te houden:
De politie wou niet komen, toen ze uiteindelijk arriveerden hebben ze het aanrijdingsformulier zonder mij ingevuld. Ze wilden me dwingen om het toch te tekenen, maar ik weigerde zonder dat ik mijn versie mocht noteren. Tegenpartij had 'vriendjes': de zonechef.
Er waren oorspronkelijk geen getuigen, de schade aan mijn voertuig bewees wat er gebeurde. Toch 'vond' tegenpartij een tijd later een getuige in haar voordeel... Leugens
Het pv dat werd opgesteld 'verdween': kwam maar niet toe op het parket. Na een hevige zoektocht mét hulp van onze burgemeester kwamen wij erop uit dat de zonechef het pv nooit opstuurde naar het parket... Maanden waren al voorbij, maar uiteindelijk kwam het dan toch toe in Dendermonde.
De advocaat van de verzekering contacteerde mij nooit, ondanks het feit dat ik wél probeerde om de advocaat te contacteren.
Vorig jaar heeft de advocaat van de verzekering ZONDER mijn weet het geheel laten sluiten. Ik was razend en heb mijn verzekeringsagent goed aangepakt. Ineens kreeg ik weer brieven dat de zaak zou voorkomen.
Op 6 maart werd het EINDELIJK uitgesproken, in het vonnis ziet men duidelijk dat de rechter de tegenpartij aanpakt voor de leugens.
De schade aan mijn voertuig (al lang hersteld en betaald) moet zij betalen + intresten, alsook de gerechtskosten ed.
Nu vraag ik mij af: hoeveel bedraagt de intrest op zo'n zaken? Dat moet standaard zijn vastgelegd. Het gaat over vier jaar.
Tweede vraag: wanneer moet de tegenpartij dit betalen? Aangezien zij geen verzekering had moet zij alles uit eigen zak betalen en het is zonder de intresten bij: 1194 € schade (+ de onbekende intrest) + 139 € + gerechtskosten.
Kan iemand mij hiermee helpen aub?
Alvast bedankt.