Waarom zou de auto verzekering dit niet betalen ???
Dronkenschap niet bewezen ?
Overdreven snelheid is geen feit om de verzekering niet te moeten betalen !
Waarom zou men anders nog een verzekering betalen ?
Ik weet dat de verzekering bij dronkenschap alles verhaalt op de dader, dus veronderstelde ik dat ze dat ook bij vluchtmisdrijf zouden doen, aangezien dat toch een zeer zware overtreding is.
Slachtoffer wordt vergoed door haar brandverzekering (schade was aan huis), die het zal verhalen op zijn autoverzekering. De expert die de brandverzekering stuurde zat echter over elke euro te zagen omdat hij denkt dat de autoverzekering vervelend zal doen "want zij vergoeden maar de actuele waarde".
M.a.w.: slachtoffer moet maar tevreden zijn met schadevergoeding aan actuele waarde.
Dit houdt o.a. in: binnen in de living een muur met kleurverschillen, buitenkant 1 gevel die verschilt van kleur met de 3 andere gevels, voorgevel met 2 gelijke ramen en 1 ander (bij voorkeur wordt dat ene, dat beschadigd is, opnieuw gebruikt!), vloer met aan 1 zijde andere plinten dan de 3 andere zijden. Enz.
Dus ging ik ervan uit dat het een goede zaak zou zijn voor het slachtoffer als de dader zelf moet betalen, want dan zou zijn autoverzekering niet zo krenterig zijn.
Dader is niet onvermogend, dus kan betalen.
Maar blijkbaar veronderstelde ik verkeerd.