Beste,
Donderdag 31 januari 2008 word ik op weg van mijn werk naar het Noordstation in Brussel aangereden door een wagen. Deze stopte om de vrouw voor mij te laten oversteken. Toen ik mijn voet op de eerste lijn van het zebrapad zette stond hij/zij nog stil. Op het moment dat ik aan het oversteken ben, rijdt hij/zij voort, hij/zij raakt mij eerst met zijn koplamp op mijn been, waardoor ik achteruit spring en hij/zij mij over mijn voet rijdt. Aangezien het verschrikkelijk veel pijn doet, begin ik te roepen. Normaal zou je denken dat hij/zij dit zou horen. Maar neen, hij/zij rijdt gewoon verder. Ik heb dus geen gegevens over het voertuig, nummerplaat, kleur (aangezien het al donker was). Enkele meters achter mij liep een man die wel iets gezien heeft, maar te ver was om de specificaties van het voertuig te noteren. De eerste minuten na het ongeval voelde ik geen pijn, waarschijnlijk verdoofd van de aanrijding, en was ik zodanig in de war, dat ik nog te voet tot aan het station ben gegaan.
Toen ik thuis aankwam is mijn man onmiddellijk met mij naar Spoed gereden om radio's te laten maken van die voet. Blijkt dat mijn pezen en spieren serieus geraakt zijn, en uiteraard sta ik vol blauwe plekken.
Ik heb vrijdag naar de politie gebeld, normaal zou je dat op het moment van het ongeluk onmiddellijk moeten doen, maar ik kan je verzekeren dat je daar op dat moment niet aan denkt, en die mensen raden mij aan om klacht in te dienen tegen onbekenden. Zaterdagmorgen, vrijdag moest mijn man namelijk werken, en op een been ga ik echt geen kilometer wandelen, ga ik naar het politiekantoor te Tienen, waar ik woon. Ik word daar bekeken nog erger of ik ben de dader. Ik mag pas een klacht indienen als ik een medisch attest heb van het ziekenhuis dat ik gekwetst ben. Ik dacht nochthans dat het vrij duidelijk te zien was dat ik in het gips lig. Dus ik meld dat ik woensdag terug naar het ziekenhuis moet en dan een attest zal vragen, ook daar krijg ik commentaar op, waarom ik zo lang wacht. Eens buiten diende ik te wachten op mijn man om mij op te pikken die de wagen gaan draaien was, ze komen wel buiten om te reclameren dat ik voor de bel sta, maar even een stoel aanbieden om op te wachten? Neen hoor, dat is teveel gevraagd.
Nu is mijn vraag, 1. ben ik best dat ik klacht indien tegen derden voor het ongeval? 2. Waar kan ik naartoe met mijn grieven over de behandeling door de plaatselijke politie? Want het spreekt voor zich dat ik daar absoluut niet mee opgezet ben. Ik ben wel het slachtoffer en dien dus niet bekeken te worden als een dader.
Bedankt voor jullie reactie.