Hulpeloze moeder.

Lydia
Topic Starter

Hulpeloze moeder.

#1 , 25 jan 2008 01:19

In het jaar 2000 was mijn zoon het slachtoffer van een zwaar verkeersongeval waar hij in zijn recht was.

Nu bijna 8 jaar later zijn ze er nog steeds niet uit welke percentages ze moeten toekennen. Hij is reeds meerdere keren op neurologische onderzoeken geweest met telkens dezelfde uitslagen.Nu heeft de tegenpartij 2jaar (maart 2006)geleden een detective op mijn zoon gezet. Deze heeft een grote bundel met +300 blz (foto's) en een film aan de gerechtsdocter afgegeven. Slechts 60 blz van de 300 hadden iets met mijn zoon te maken en dat waren dan foto's waar hij en mijn exman samen opstonden als hij hem meenam naar evenementen zodat hij wat meer onder de mensen kwam ( wat hij nu nietmeer durft uit angst dat ze hem weer volgen!).

De gerechtsdocter heeft dan maar weer een neuroloog en ergoloog aangesteld voor de testen opnieuw te doen. (augustus 2007)
Toen wij bij de ergoloog die door de gerechtsdocter aangeduid was aankwamen zagen we dat de bundel met foto's etc op zijn bureau lag.
Nu we eindelijk na lange tijd wachten het verslag van dit laatste ergologisch onderzoek gehad hebben blijkt dit grotendeels over die bundel te gaan en niet zozeer over de uitlagen von zijn testen die weer hetzelfde waren.
Ook wil men nu dat mijn zoon naar een cognitieve gedragstherapeut gaat vanwegen zijn apathie ivm die bundel. Terwijl zijn apathie al vermeld stond van bij de eerste onderzoeken na het ongeval in 2000 net zoals in alle verslagen erna!
Waarom moet hij nu daar heen en ervoor niet ?

Ik en mijn zoon leven alleen met ons 2, hij krijgt van niets een inkomen.
Hij heeft wel een voorschot gehad maar dit vragen ze nu terug.

Hoelang gaat deze lijdensweg nog duren???
En is hij nu eigenlijk een slachtoffer of een beschuldigde??

Mvg een hulpeloze moeder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#2 , 25 jan 2008 12:13

geachte mevrouw,

dit is een zeer bizar verhaal.

Uit ervaring weet ik dat zulke dossiers lange tijd kunnen aanslepen, maar 7 jaar is van het goede teveel.

Ik veronderstel dat er een gerechtsdeskundige werd aangesteld door de Politierechter.

Normaal gezien moet deze binnen een bepaalde tijd zijn verslag neerleggen. Indien het werkelijk lang aansleept, zoals in dit geval, kan U de vervanging door een andere gerechtsdeskundige vragen.

Hoe ingewikkeld het dossier ook kan zijn, 7 jaar is van het goede teveel.

waarom de tegenpartij thans de voorschotten terugvraagt is mij eveneens onduidelijk. Indien U zoon slachtoffer was dienen zij voorschotten uit te betalen.

Ik raad U toch aan eens contact op te nemen;

mvg,

Pieter verherstraeten

parmat

#3 , 28 jan 2008 09:39

Hij heeft dan toch recht op een invaliditeitsuitkering...
Via het Vlaams Fonds kan je blijkbaar ook wel iets krijgen (zit in hetzelfde schuitje: sinds 2002 aan het wachten en ook nog niets vastgesteld+ dat ze beslisten om de voorschotten stop te zetten)
Volgens de opzoekingen die ik gedaan heb, komt het Vlaams Fonds tussen en worden de verkregen bedragen achteraf aan de verzekering terug gevraagd, maar op die manier kan de verzekering je niet in een hoekje duwen en dwingen tot een minnelijke schikking. Ik ken het gevoel en weet dat je er radeloos van wordt, maar dat is hun enigste betrachting en daarom zou ik zeggen: geef vooral niet toe...
Ik vind dat de overheid iets zou moeten ondernemen tegen deze gangsterpractijken van het verzekeringswezen. echt schandalig.
Zou ik mogen weten wat de voorlopige bevindingen waren? (bij ons 67% invaliditeit en 50% hulp van derden)
sterkte

Reclame

Lydia
Topic Starter

#4 , 03 feb 2008 08:34

De voorlopige percentages waren 84% BWO en 84%TWO .Geen hulp van derden.
De gerechtsdocter wil nu een verslag van een cognitieve gedragstherapeut zonder dit kan hij geen eind verslag opmaken, vanwege de apathie die mijn zoon heeft, maar dit werd reeds in het jaar 2000 vastgesteld ook de onderzoeken erna stond dit erin.
Toen is er nooit spraken geweest cognitieve gedragstherapeut en nu ineens weer wel.
De reden zou zijn omdat mijn zoon zich nu heel slecht voelt en beangstigd is door heel die afffaire met die detectieves en deurwaardes en naa deze cognitieve gedragstherapie zou hij zich dan beter moeten voelen , maar wat heeft dit temaken met zijn letsels:

- corticale contusiehaarden bilateraal en pariëtaal rechts
- beperkt oedeem rechts met massa effect
- sleutelbeen fractuur
- ribfracturen
- klaplong
- rotsbeenfractuur links
- laesie van de arteria femoralis links
- linker heup fractuur
...........

Hij heeft wel het vlaams fonds toegewezen gekregen maar krijgt er geen uitkering van mvg

Terug naar “Verkeersongevallen”