Beste,
Enkele maanden terug moest ik eventjes bij iemand binnenwippen om iets af te geven. Aangezien er reeds verschillende fietsen op het voetpad stonden, plaatste ik mijn fiets op een parkeerstrook op straat, vlak voor het huis. Toen ik binnen was hoorde ik het geluid van een vallende fiets.
De chauffeur van de auto die geparkeerd stond voor mijn fiets had bij het instappen de fiets helemaal niet bemerkt en was eventjes achteruit gereden om de weg op te rijden. Daarbij had hij niet alleen de fiets omvergereden maar er ook lichtjes over. De fiets werd achteraf onherstelbaar verklaard. Ondertussen heb ik mij wel een nieuwe fiets moeten kopen.
Ik heb het geval doorgespeeld aan mijn verzekering die de rechtsbijstand heeft ingeschakeld.
De tegenpartij ontrekt zich echter van elke terugbetaling en legt de volledige schuld bij mij.
Kan ik op een of andere manier toch aanspraak maken op de volle of de gedeeltelijke terugbetaling? Zijn er geen juridische gronden waarop de onachtzame bestuurder verantwoordelijk kan worden gesteld?
groeten,
Bertrand De Bouvere