Polis omnium

Antonius
Topic Starter

Polis omnium

#1 , 30 dec 2007 12:17

Ten einde raad wil ik bijkomende informatie in verband met mijn polis personenauto van 3 maanden oud.

Is het normaal en wettelijk als ik mijn polis integraal laat overzetten naar een ander voertuig met de zelfde nummerplaat, maar met een lagere aankoop waarde dat mijn gedeeltelijke omniumverzekering en ongevallenverzekering bestuurder AUTOMATISCH VERVALLEN zonder opzeg of melding van de verzekeringsagent?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 01 jan 2008 19:29

“Art.2.§ 1. Tot het verkeer op de openbare weg en...worden MOTORRIJTUIGEN alleen toegelaten indien de burgerrechtelijke aansprakelijkheid waartoe zij aanleiding kunnen geven, gedekt is door een verzekeringsovereenkomst die aan de bepalingen van deze wet voldoet en waarvan de werking niet is geschorst.De verplichting tot het sluiten van de verzekering rust op de eigenaar van het motorrijtuig...”(21 NOVEMBER 1989. - Wet betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen).

De verzekering is dus gekoppeld aan het MOTORRIJTUIG.Bij het ‘overzetten’ naar een ander voertuig komt dus een ANDERE overeenkomst tot stand,waarbij AL DAN NIET kan overeengekomen worden dat alle bedingen van de vroegere overeenkomst ook gelden in de nieuwe overeenkomst.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Antonius
Topic Starter

#3 , 27 jan 2008 15:09

Toen ik op 17 oktober deze polis 92.535.446.0200 volledig heb laten overzetten naar de BMW hebben ze me de polis 92.535.446.0300 laten tekenen, maar ik heb nooit gezegd dat ik géén VERZEKERING GEDEELTELIJK OMNIUM & ONGEVALLENVERZEKERING VERKEER meer wenst te hebben!

De bediende Sabine Cartenstadt heeft mij alleen maar laten weten dat Frank Ehman mij nog zou laten weten wat ik moest bij betalen voor deze VERZEKERING GEDEELTELIJK OMNIUM, ze heeft me zelfs niet verteld dat er op dat moment geen dekking meer was, alleen heeft ze me het voorblad laten tekenen en de groen kaart meegegeven.

Op 4 november ging ik het schadegeval aangeven bij Frank Ehman waar ik de volgende uitleg kreeg,

VERZEKERING GEDEELTELIJK OMNIUM geen dekking deze polis vervalt automatisch!
ONGEVALLENVERZEKERING VERKEER dit is een foutje van mijn collega Sabine Cartenstadt!

We spreken hier wel over 2 polissen die gewoon geschrapt zijn door Sabine Cartenstadt waar ik de opdracht niet voor heb gegeven.

Ook hebben ze de teveel betaalde premie pas terug gestort op 2 november bij de Centea bank vermits ik toch verschillende rekeningen heb bij de Kredietbank?

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”