Beste,
In augustus 2005 een ongeval gehad met mijn fiets. Ik was wel in de fout en de schade aan de auto is direkt vergoed geweest via de familiale. Mijn lichamelijke schade moest vergoed worden door de verzekering van de auto (wet zwakke weggebruiker).
Ik heb bij dit ongeval 2 voortanden verloren, tandbeen gebroken. Er werd een som van ongeveer 12.000 euro opgesteld door mijn tandarts.
De verzekering wou mij 2.000 euro uitbetalen. Ik ging hiermee niet akkoord en een jaar later (augustus 2006) werd een onafhankelijke arbitter aangesteld. Een jaar later (augustus 2007)bleek die mijn hele dossier verloren te hebben en moest alles weer van voorafaan beginnen. Er was een bijeenkomst met mijn tandarts, expert verzekering en de arbitter. Hier werd een beslissing genomen (zonder bewijzen : platen, afdrukken,..., gezien die allemaal in het verloren dossier zaten.
Nu zouden ze mij ongeveer 2.500 euro willen uitbetalen. Dit zou een deeltje van mij kosten dekken.
Wat gebeurt er als ik niet akkoord gaan. Indien het langs het gerecht moet kan dit zonder dat er nog bewijzen zijn. Heb intussen wel mijn tanden in orde laten zetten. Ze kunnen toch niet verwachten dat iemand van 21 jaar jaren zonder voortanden loopt.
Zijn ze verplicht om interest te betalen en hoeveel bedraagt die ? wat met de morele schade ?
Dank voor het antwoord