Even offtopic: Ooit getuige geweest van een vluchtmisdrijf waar toevallig net dezelfde auto (merk en kleur en er rijden er niet veel van rond) een ongeval op parking veroorzaakte.[/b]Waarom laten ze eerst van zich horen na zes maanden?
Dat is wel heel laat.
Lijkt me straf dat je schuldig zal bevonden worden. Als jij verklaart dat je uitgestapt bent om te controleren of je de wagen al dan niet geraakt had, en dit niet het geval was, en je kan dit aantonen aan de hand van een getuigenverklaring van die andere werknemer (of een document waarop staat dat je de wagen in perfecte staat afgegeven hebt), dan zou de tegenpartij toch al serieus bewijs moeten hebben dat er WEL een aanrijding geweest is.Wat kan ik doen en wat kunnen de gevolgen zijn als ik schuldig word bevonden?
Dat klopt, als er schade vast te stellen is die rechtstreeks verwijzen naar die aanrijding.Politie in fout lijkt me dan weer wat sterk.
Hou er rekening mee dat vluchtmisdrijf pas verjaart na 3 jaar. Mits stuiting kan die termijn dus verlengd worden tot 6 jaar.
Als de getuigen noteerden dat je stopte, uitstapte, naar de auto's keek en vervolgens ergens anders parkeerde, ziet het er niet zo goed uit voor je.
Waar hebben de feiten plaatsgevonden?
Heh? Sinds wanneer mag je niet meer uitstappen, naar de auto's kijken, en je parkeren waar je wil? De getuige moet effectief een AANRIJDING gezien hebben. Een BIJNA-AANRIJDING is niet voldoende. Topic starter is nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en dit laatste is volgens mij onmogelijk, zeker als, zoals de TS beweerde, er helemaal geen aanrijding geweest is.Als de getuigen noteerden dat je stopte, uitstapte, naar de auto's keek en vervolgens ergens anders parkeerde, ziet het er niet zo goed uit voor je.
Dit kan nooit tot bewijs gebruikt worden.Als de getuigen noteerden dat je stopte, uitstapte, naar de auto's keek en vervolgens ergens anders parkeerde, ziet het er niet zo goed uit voor je.
Toch wel, maar alleen wanneer er effectief schade kan waargenomen worden op beide wagens.Dit kan nooit tot bewijs gebruikt worden.Als de getuigen noteerden dat je stopte, uitstapte, naar de auto's keek en vervolgens ergens anders parkeerde, ziet het er niet zo goed uit voor je.
Yep, het eerste (de getuigenverklaring) is een INDICATIE dat er mogelijk een aanrijding geweest is. Maar aangezien de wagen van de TS onbeschdigd was, is dit een BEWIJS dat er geen aanrijding geweest is.Dat laatste wel, het eerste kan enkel een indicatie zijn.