voorangsweg verkeer achter u voorrang bij inhalen

sorbonne
Topic Starter

voorangsweg verkeer achter u voorrang bij inhalen

#1 , 12 sep 2013 20:38

Ik minder vaart op de voorrangsweg, 3 auto's achter mij houden in, een vierde wagen haalt in terwijl ik de rijbaan dwars voor oprit op te rijden .
Hij knalt in mijn flank.

Wie ie verkeerd ?
Volgens ik goed lees , is het verkeer op de voorrangsweg voor u of achter u altijd diegene die voorrang hebben, ook als ik links opdraai moet ik zien dat de weg achter mij vrij is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 12 sep 2013 22:35

16.3. Het inhalen geschiedt links.
Het inhalen geschiedt echter rechts wanneer de in te halen bestuurder te kennen heeft gegeven dat hij voornemens is links af te slaan of zijn voertuig op te stellen aan de linkerkant van de openbare weg en zich naar links begeven heeft om deze beweging uit te voeren.

Heeft u zich naar de linkerkant van uw rijstrook begeven? Had u uw richtingsaanwijzers aan staan? Dan diende het voertuig u langs rechts in te halen, of te wachten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2013 22:48

Achterligger stak ook nog enkele andere voertuigen voorbij...
Zijn de bestuurders ter plaatse gebleven om te getuigen of zich kenbaar gemaakt?
Zeker als die kunnen zeggen dat u aan het doen was wat @Turaki heeft geschreven.
Hebt u VOOR u de richtingsaanwijzer aandeed eerst gekeken of er achteropkomend verkeer was?

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 13 sep 2013 00:20

Anderzijds zegt de wegcode ook dat het verboden is in te halen wanneer de weg niet over voldoende afstand vrij is om zulks te doen.

Verbied uw verzekeraar alleszins om uit te keren en zeg dat u in ieder geval beroep wilt doen op de objectiviteitsclausule. U mag uw dossier dan doorgeven aan een advocaat om een advies in te winnen, waarvan de verzekeraar de kosten betaalt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Verkeersongevallen”