16 maanden na uitbetaling gedagvaard

xpx
Topic Starter

16 maanden na uitbetaling gedagvaard

#1 , 07 apr 2011 21:05

Ik heb 14 maanden geleden een verkeersongeval gehad waarbij enige discussie was tussen de verzekeringen van de twee partijen. Uiteindelijk ben ik na 2 maanden toch uitbetaald en heb ik dit dus begrepen dat ik ook in mijn recht ben. Nu wordt ik totaal onverwacht 14 maanden later gedagvaard rechtstreeks door de tegenpartij. Zij eisen de vergoeding van de schade die hun wagen had bij het ongeval. KAN DIT? En hetgeen waar ik mij nog veel ongeruster over maak, kan de verzekering in het geval dat ik deze rechtszaak in fout bevonden wordt het uitbetaalde geld terug eisen? Ik heb dit geld uiteraard gebruikt voor een nieuwe wagen aan te kopen. En heb eigenlijk nooit gedacht dat ik hier nog ooit iets van zou kunnen horen.

Alle advies is zeer welkom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xpx
Topic Starter

#2 , 07 apr 2011 21:06

mijn excuses het is dus wel degelijk 16 maanden na het ongeval en niet 14

Vandebos

#3 , 07 apr 2011 21:25

Dekt de rechtsbijstand van uw verzekering u niet tegen deze klacht?

Reclame

xpx
Topic Starter

#4 , 07 apr 2011 22:30

de rechtsbijstand dekt mij wel, maar het gaat mij er vooral om dat ik destijds uitbetaald ben en mij nu dus de vraag stel of de verzekering die dit geld heeft uitbetaald ook plots dit geld zou kunnen terugeisen? Ik ben momenteel aan het bouwen en dat zou voor mij een kleine ramp betekenen. Ik zou zelfs bereid zijn een minnelijke schikking te treffen als dit toegestaan is om dit hele gedoe nu onmiddellijk te stoppen. Zijn eis in de dagvaarding is 960 euro + kosten, wat volgens mij een pak weiniger is dan de 12000 die de verzekering mij uitbetaald heeft

Terug naar “Verkeersongevallen”