Uit de tittel kan je al wel afleiden dat dit niet de simpelste zaak is , dit gebeurde reeds een jaar geleden en is nog steeds niet uitgeklaard.
Situatie :
Franse "Air" aan straatsburg, Ik had net de tank gevuld en bewoog me enkele 10 tal meeter voorwaarts om te gaan betalen. De parkeerplaatsen bevonden zich voor mij met de wagen geparkeerd in dezelfde richting als ik me verplaatste. Links voor mij zag ik een wagen stil staan die dwars geparkeerd achter een aantal normaal geparkeerde wagens. Voor mijn wagen was een lege plek dus ik reed in die richting, recht vooruit dus. Toen ik nog enkele meters van die lege plek was begon de wagen die nog steeds links van mijn wagen bevond plots achteruit te rijden. Haar partner had net het betaalstation verlaten en zij keek over haar rechter schouder om hem op te pikken (20m). Ik stopte , claxoneerde maar zij moet mij niet hebben gehoord en is op mijn linker voorwiel gereden. Auto stuk , slepen , huurwagen , lange reparatie enz.
gevolgen :
Nu een jaar later krijgen we antwoord van de verzekering dat zij niet wensen te betalen aangezien wij ook in fout zouden zijn. Waarom vroegen wij ons af , het leek toch duidelijk dat de tegenpartij in fout is.
Er blijkt nu een foutief vakje te zijn aangeduid op het aanrijdings formulier. Mijn Frans heeft me blijkbaar in de steek gelaten. Zij heeft vakje 3 en 14 (parkeren en achteruit rijden) aangeduid en bij ons vakje 3 en 5. Wij hadden inderdaad de intentie om te parkeren (3) maar wat zou je anders doen op een parkeerterein. Maar vakje 5 slaat op het binnenrijden op een priveterein , een parkeerterein of een zandweg. Wij hadden dit als rondrijden (s'engager) geinterpreteerd , de inrit van het parkeerterein is verschillende 100'en meter verder. Ik heb foto's van de plaats zoals het ook op het formulier staat (adress). Iedereen die ik aanspreek en de situatie uitlegt zegt dat dit inderdaad niet mijn fout is maar toch wil onze verzekeraar onze rechten niet verdedigen en een 50/50 regeling aanvaarden.