Hallo,
ik weet niet of ik met mijn vraag ier juist zit dus excuseer mij als het zo moest zijn.
In mij heb ik een 'ongeval' gehad waarbij ze mijn spiegel hebben afgereden. De persoon is gewoon doorgereden. Dankzij de persoon die erachter reed ben ik aan de nodige gegevens gekomen zoals type auto, kleur en nummerplaat. Ook lagen de stukken van de betreffende auto op de straat. Met dit alles heb ik mij dan dadelijk naar het politiebureau begeven en klacht neergelegd. Nu kreeg ik 2dagen geleden eindelijk een bericht hierom trend en nu staat er dat ik het bedrag voor het maken van mijn spiegel terug krijg mits ik klachtafstand doe. Is dit de normale gang van zaken?
Ik heb mijn verzekerinskantoor aangesproken ( de portefeuille van mijn vaste verzekeringsagent was net overgenomen door een groot kantoor waarin iedereen iets anders behandelt en je dus niet meer 1 persoon hebt die je belangen verdedigt ) en daar kreeg ik dit antwoord van .
dit is de vergoedingskwitantie op basis van de herstellingsfactuur die u ons bezorgde
Aangezien u de vergoeding (na ondertekening en terugbezorgen van de kwitantie) zal ontvangen, dient u dus eveneens klachtafstand te doen.
U geeft hiermee het recht aan de verzekeraar om de vergoeding trachten terug te vorderen van de aansprakelijke tegenpartij.
Indien u dit niet wenst, zal u een juridische procedure voor de rechtbank dienen op te stellen.
Aangezien uw rechtsbijstandverzekeraar reeds het nodige gedaan heeft om uw vergoeding te bekomen, zal u de kosten voor de rechtbank dan ook zelf dienen te dragen.
Concreet zie ik niet in waarom u deze kwijting niet zou ondertekenen.
De vergoeding zal uitgekeerd worden op basis van de factuur, dus zal u volledig voor de geleden schade vergoed worden.
Ik vind dit een wat tegenstrijdig antwoord. Eerst dient het terug gevorderd te worden van de tegenpartij om volgend alinea te zeggen dat mijn rechtsbijstandverzekeraar het al voor mij geregeld heeft zo!
Nu mijn vraag : is dit de gang van zaken om je vergoeding te krijgen? Enkel als je klachtafstand doet krijg je je kosten betaald? En is het normaal dat zij dit in mijn dossier 'onderling' regelen zonder te overleggen wat ik ervan denk/vind? Ze treden op in en voor mij , maar zouden toch het fatsoen moeten hebben om
mij te raadplegen( vind ik dan toch! )
Mvg (en sorry voor eventuele schrijffouten)