vluchtmisdrijf

secret
Topic Starter

vluchtmisdrijf

#1 , 22 dec 2010 23:23

Hallo,
ik weet niet of ik met mijn vraag ier juist zit dus excuseer mij als het zo moest zijn.
In mij heb ik een 'ongeval' gehad waarbij ze mijn spiegel hebben afgereden. De persoon is gewoon doorgereden. Dankzij de persoon die erachter reed ben ik aan de nodige gegevens gekomen zoals type auto, kleur en nummerplaat. Ook lagen de stukken van de betreffende auto op de straat. Met dit alles heb ik mij dan dadelijk naar het politiebureau begeven en klacht neergelegd. Nu kreeg ik 2dagen geleden eindelijk een bericht hierom trend en nu staat er dat ik het bedrag voor het maken van mijn spiegel terug krijg mits ik klachtafstand doe. Is dit de normale gang van zaken?
Ik heb mijn verzekerinskantoor aangesproken ( de portefeuille van mijn vaste verzekeringsagent was net overgenomen door een groot kantoor waarin iedereen iets anders behandelt en je dus niet meer 1 persoon hebt die je belangen verdedigt ) en daar kreeg ik dit antwoord van .

dit is de vergoedingskwitantie op basis van de herstellingsfactuur die u ons bezorgde

Aangezien u de vergoeding (na ondertekening en terugbezorgen van de kwitantie) zal ontvangen, dient u dus eveneens klachtafstand te doen.
U geeft hiermee het recht aan de verzekeraar om de vergoeding trachten terug te vorderen van de aansprakelijke tegenpartij.

Indien u dit niet wenst, zal u een juridische procedure voor de rechtbank dienen op te stellen.
Aangezien uw rechtsbijstandverzekeraar reeds het nodige gedaan heeft om uw vergoeding te bekomen, zal u de kosten voor de rechtbank dan ook zelf dienen te dragen.

Concreet zie ik niet in waarom u deze kwijting niet zou ondertekenen.
De vergoeding zal uitgekeerd worden op basis van de factuur, dus zal u volledig voor de geleden schade vergoed worden.

Ik vind dit een wat tegenstrijdig antwoord. Eerst dient het terug gevorderd te worden van de tegenpartij om volgend alinea te zeggen dat mijn rechtsbijstandverzekeraar het al voor mij geregeld heeft zo!

Nu mijn vraag : is dit de gang van zaken om je vergoeding te krijgen? Enkel als je klachtafstand doet krijg je je kosten betaald? En is het normaal dat zij dit in mijn dossier 'onderling' regelen zonder te overleggen wat ik ervan denk/vind? Ze treden op in en voor mij , maar zouden toch het fatsoen moeten hebben om
mij te raadplegen( vind ik dan toch! )

Mvg (en sorry voor eventuele schrijffouten)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 dec 2010 19:28

De aangifte bij de politie heeft hier niets mee te maken.
Uw verzekering heeft het in eerste instantie over de schade. Wanneer u akkoord gaat met de onderlinge regeling ( rekening met eventuele franchise) wordt alles door uw verzekering geregeld.
Indien u niet akkoord gaat is er dus geen directe regeling en moeten de verzekeringen de zaak voor de rechtbank uitvechten.
Als het is goedgekeurd door u en tegenpartij dan kan de verzekering in uw naam aan het parket laten weten dat de zaak onderling geregeld is.
Het parket kan dan nog altijd de tegenpartij strafrechtelijk vervolgen voor het vluchtmisdrijf want dat is en blijft een bevoegdheid van het parket.

secret
Topic Starter

#3 , 24 dec 2010 08:35

dank u Franciscus
omdat ze spraken over klachtafstand dacht ik dat ik mijn klacht moest intrekken

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 dec 2010 10:04

Het gaat enkel over de schade..

Unicorn22

#5 , 03 jan 2011 15:47

als men alles geregeld heeft met de verzekering voor de schade van de tegenpartij te vergoeden,
moet men dan nog ergens iets regelen, of zorgt dit op zich dat de tegenpartij zijn klacht voor de schade geregeld is ? ( ik spreek hier niet over de vervolging voor vluchtmisdrijf, die blijft uiteraard )

evelyne1985

#6 , 25 feb 2011 23:58

hallo , in juli 2009 werd ik met mijn bromfiets aangereden door een auto bij het oversteken van de baan , deze heeft mij letterlijk van de weg gemaaid en achtergelaten voor dood , ik was erg gekwetst waarvan ik nog steeds aan het recupereren ben , het ongeval werd gefilmd op bewakings camera's en er waren twee getuigen , ze hedden ook wrakstukken gevonden met het logo van de wagen erop,

vrijwel een uur na het ongeval wisten we wie de dader was , met welke wagen het gebeurde , waar de dader woont, waar de wagen stond , of ze verzekering hadden of niet,

aangezien mijn vriend autohandelaar is en de dader zijn broer ook in de zelfde regio waar wij wonen , konden we al snel mede door de nummerplaat en type wagen vaststellen om wie het ging ,

een 17 jarige illigale zonder rijbewijs en verzekering , hij had zijn oudere broer zijn nummer platen van diens takelwagen los gemaakt en aan een wagen voor verkoop gemonteerd en besliste zo om een een joyride te gaan maken ,

normaal heb ik een sterke zaak moest het niet zijn dat het parket op zich laat wachten, het is bijna 2 jaar en ik vraag mij af wanneer ik mijn dokter-,ziekenhuiskosten en kinesist kosten zullen terug betaald krijgen ?

alles ben ik kwijt , mijn mobiliteit is zwaar achteruit gegaan en ik ben nog maar 26, mijn werk verloor ik en als toemaat van ramp werd ik op uitkering geplaats in plaats van ziekte uitkering , deze laatste word mede dankzij het cyndicaat aangehaald op de rechtbank , u kan dus wel stellen dat ik nog steeds lijd onder het ongeval ,

ik moet nog steeds geregeld op controle bij neurologen en orthopedisten ,

kan iemand mij hierover enige informatie verschaffen ?

dank bij voorbaad

x

Terug naar “Verkeersongevallen”