welke kosten worden vergoed?

delady
Topic Starter

welke kosten worden vergoed?

#1 , 02 sep 2010 17:22

zoon komt van zijn werk en krijgt ongeval met scooter doordat een fietser op het verkeerde fietspad reed en slingerde toen mijn zoon hem naderde.Mijn zoon is toen enkele dagen werkonbekwaam geweest maar zijn scooter is perte-total.Momenteel huurt hij eentje om op zijn werk te geraken, is niet mogelijk met openbaar vervoer.

Kan hij de huurkosten van de vervangende scooter ook "terug vragen"?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 sep 2010 18:15

als hij in gelijk gesteld wordt wel ja.

alle onkosten en schadevergoeding ook morele kunnen gevraagd worden

delady
Topic Starter

#3 , 05 sep 2010 14:53

ok, bedankt!

Reclame

delady
Topic Starter

#4 , 18 feb 2011 14:22

inmiddels is deze zaak nog altijd niet opgelost omdat tegenpartij nog geen standpunt zou ingenomen hebben, probleem is dat dit verzekering brommer tegen familiale zou zijn, verzekering tegenpartij zegt dat ze een achterstand hebben, dit zeggen elke week als onze verzekering belt!
wat kan hieraan gedaan worden, in augustus wordt het een jaar!

cdelahaye

#5 , 25 feb 2011 20:48

Als je zoon de feiten kan bewijzen, zal zijn RB verzekeraar de kosten op tegenpartij verhalen. Zolang tegenpartij geen versie indient, en hij met de nodige nonchalance omgaat, en er zijn geen bewijzen, dan vrees ik dat uw zoon zijn tanden op het zuur zal breken. Indien er wel versies zijn dan regelen de meeste fatsoenlijke maatschappijen vrij snel. De versie is hier wel van doorslaggevend belang, dus als de nonchalante fietser zegt van kust ze en er zijn geen getuigen, dan mag je het vergeten. Geeft hij wel aan, dan is er nog een groot verschil van maatschappijen. Hopelijk is tp niet bij ing bank of generali verzekerd!! :lol:

Terug naar “Verkeersongevallen”