Volgende situatie doet zich voor:
Wij rijden op een s'avonds op een klein landweggetje en opeens komt er van de andere kant een jeep. Die blijft gewoon op de weg staan en dus deels ook op ons rijvak (als je al kan praten van rijvakken op een landweg). Wij proberen te passeren met de rechterwielen in de grasberm zeer kortbij de gracht. Opeens voel ik de auto wegschuiven in graskant en geef gas om op terug op de rijweg te komen waardoor ik met de zijspiegel een zwarte streep (van het rubber rond de spiegel) van ong. 30 cm trek in de zijkant van de jeep. Wij stoppen.
De persoon stapt uit, kijkt naar de streep. Wij stappen uit. Hij noteert onze nummerplaat en we wisselen telefoonnummers uit...
Hij zei dat, indien het een kras is, ons ging opbellen. Nu hebben we na 48 uur nog niks gehoord maar ik vroeg mij af of wij wel aansprakelijk zijn? Hij stond nog op de weg, week niet uit en deed er ook geen aanstalten toe. Toen ik hem dat zei, zei hij me dat hij anders in de gracht zat... Maar doordat wij uitweken zaten wij bijna in de gracht... In het slechtste geval lagen wij in de gracht en reed hij door zonder kras...
Wie is hier nu aansprakelijk in zo'n geval?